Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Érkezik az első KC-390-es a brazil légierőhöz

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2019. április 18. 16:53

Április 2-án jelentették be, hogy a brazil légierő megkezdte az előkészületeket az első hazai gyártású KC-390-es tankergép fogadására, mely várhatóan júniusban érkezik.

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/erkezik-az-elso-kc-390-es-a-brazil-legierohoz
1599201403
A közvéleményt az Embraer cég képviselője tájékoztatta erről a LAAD-2019 kiállításon, illetve ismertette a gyártó távlati terveit is. A hamarosan átadandó tankert ebben az évben további egy darab fogja követni. Az első repülőgépet az 1. Szállítóezred (1 Grupo de Transporte de Tropa – 1 GTT) fogja kapni – ez a repülő alakulat 2018-ban állt fel Anápolisban. A személyzet kiképzése már folyamatban van.

A szállító-tanker repülőgép hivatalos engedélyeztetési eljárásai és berepülései egészen 2020-ig fognak tartani, de a civil hatósági engedélyt az arra illetékes Nemzeti Légügyi Hatóságtól (ANAC) már tavaly megkapta. Idén sikeresen tesztelték olyan feladatkörben, mint teherdobás, deszantolás harctéri körülmények között, le- és felszállás füves repülőtérrel, valamint légi utántöltés közben is.

A brazil légierő és az Embraer már 2009-ben egyezséget kötött egy új fejlesztésű többfeladatú katonai szállító- és tankergép létrehozására, majd 2014-ben rendeltek is 28 darabot, melyeket tíz év alatt kell a gyárnak leszállítania. A program költségvetése eléri a 3,26 milliárd dollárt. A KC-390-esek a 60-as évek óta szolgáló C-130/KC-130-as turbólégcsavaros repülőgépeket fogják kiváltani.

Az első kísérleti KC-390-es 2015. február 3-án emelkedett a levegőbe, a második rá egy évre, 2016. április 28-án. A légierő speciális igényeire történő átalakítással 2017 decemberére végeztek. Az első tesztrepülésekre 2018 októberében került sor. Sokat hátráltatott a programon, hogy az egyes számú kísérleti gép 2018. május 5-én a földi próbák során megsérült.

A KC-390 a repülőgépek és helikopterek légi utántöltése mellett csapatok szállítására, légideszantolásra is alkalmas, de használható kutató-mentő feladatkörben, légimentőként és tűzoltó repülőgépként is. Tankerként biztosítja a légi utántöltését a brazil légierő szinte valamennyi repülő eszközének, így a Tiger-2-esnek, a Gripennek, az A-1A/B/M-nek, a H-36 Caracal helikoptereknek és természetesen a KC-390-es testvéreinek is.