Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Íme az An-26-osok utódjának szánt Il-112V

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2018. december 5. 20:58

November végén mutatták be a nyilvánosság számára az első Il-112V típusú, könnyű szállító repülőgépet, mely az UAC (United Aircraft) voronyezsi repülőgépgyártó üzeméből (VASO) gördült ki.

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/ime-az-an-26-osok-utodjanak-szant-il-112v
1599196970
A jeles esemény már az előszobája az Il-112V közelgő szűzfelszállásának, amelyre az üzem dolgozói megkezdték a felkészülést. A VASO és az Iljusin szakemberei az elkövetkező időszakban különféle teszteket hajtanak majd végre a típuson: ezen eredmények kiértékelése után lehet majd biztosabbat mondani az első felszállás várható időpontjáról.

Az új Il-112V könnyű szállító repülőgépet a kiöregedő An-26-osok leváltására szánja Oroszország: a két Klimov TV7-117SzT típusú turbólégcsavaros hajtóművel szerelt típus maximális terhelhetősége 5 tonna. 3,5 tonna teher szállításakor hatótávolsága 2 400 kilométer. A teherszállítás mellett az Il-112V alkalmas 50 utas, vagy 26 felszerelt ejtőernyős szállítására.

Az Orosz Légi- és Kozmikus Erők közel 115 An-26-ost tart még hadrendben: jelenleg orosz részről már 35 gépre van megrendelés, szándéknyilatkozatot eddig további 27 darab megvásárlásáról írtak alá. A repülőgép katonai rendeltetése a legváltozatosabb személy- és teherszállítási feladatok, valamint légideszantolás végrehajtása – mindemellett cél a közforgalmi hasznosítás is. A repülőgép úgynevezett „glass-cockpit"-es kialakítású, azaz a legmodernebb elektronikai és avionikai berendezéseket fogja kapni. Ennek köszönhetően a világ bármely pontján, napszaktól és meteorológiai viszonyoktól függetlenül alkalmazható lesz. ICAO-II-es kategóriájú repülőterekre képes lesz a teljesen automatikus bejövetelek és leszállások végrehajtására, a gyengébben felszerelt leszállóhelyekre megmarad a kézi irányítású bejövetel.