Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Kétszereplőssé válhat az Amerikai Légierő nehézbombázó flottája

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2018. február 22. 11:41

Az Egyesült Államok légiereje a B-52H bombázóit új hajtóművekkel látná el és nyugdíjazná a Rockwell B-1 és Northrop Grumman B-2-es flottáját, amint a Northrop újgenerációs B-21-esének megkezdődne a sorozatgyártása.

https://www.jetfly.hu/legierok/ketszereplosse-valhat-az-amerikai-legiero-nehezbombazo-flottaja
1599182303
A Trump-adminisztráció 2019-es költségvetési tervében már szerepel a légierő stratégiai csapásmérő flottájának modernizációs programja. A repülőgépek leváltása B-21-esre és a B-52-esek új hajtóművel történő modernizálása 2040 körül valósulna meg. A légierő nem közölt részleteket a B-21 fejlesztésének, átadásának és hadrendbe állításának ütemtervéről, csak az ismert, hogy a titkos új lopakodó bombázó a 2020-as évek közepére készül el.

A tervek szerinti 80-100 darabos B-21-es megrendelés darabszáma megegyezik a most hadrendben álló 20 darab B-2 és 62 darab B-1-es mennyiségével. „Ha a Kongresszus támogatja az általunk javasolt erőstruktúrát, a B-52-esek és B-21-esek lesznek a csapásmérő erőink fő repülőeszközei." – nyilatkozta a légierő részéről Heather Wilson.

1599182303
A B-52H repülőgépek kilenc évvel az alaptípus, a B-52A rendszeresítése után, 1961 óta állnak szolgálatban. A 60-as években tervezték a flotta North American B-70 Valkyrie Mach 3 sebességre képes bombázóra cserélését, de ezt a programot később törölték. A 90-es évek elején a B-2-esek költségeinek túllépése és költségvetési megszorítások miatt a Boeing 1950-es fejlesztésű bombázóinak tervezett kivonását felülbírálták.

Habár a B-52H alapvetően hagyományos módon, nem oltalmazott légtérből teljesíti feladatait, még mindig képes nagy hatótávolságú, nukleáris töltettel ellátott pusztító eszközök (leginkább robotrepülőgépek) indítására.

Decemberben jelentek meg az első hírek a Pratt & Whitney TF-33-as hajtóművek cseréjéről. Szó volt arról is, hogy a nyolc hajtóművet négy nagy teljesítményű hajtóművel váltanák ki, de műszaki szempontból kivitelezhetőbb a meglévő hajtóművek egyenkénti cseréje. Ez az opció leszűkíti a lehetőségeket három változatra: a GE Aviation Passport, a Pratt & Whitney Canada PW800 és a Rolls-Royce BR.725 hajtóművek jöhetnek szóba. Az első, újhajtóműves B-52H-k 2029-ben állhatnak majd szolgálatba – ha addig nem szűkítenek a költségvetésen…