Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Modernizálásra szorul az indiai légierő Szu-30MKI flottája

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2020. február 24. 17:17

Erről beszélt felszólalásában Daljit Singh, az indiai légierő nyugállományú parancsnoka a február elején Szingapúrban megrendezett Electronic Warfare Asia szimpóziumon.

1596076378

„A Szuhoj kiváló platform a továbbfejlesztéshez. Hatótávolsága, manőverezőképessége, fegyverzetének sokszínűsége, teherbírása kimagasló, ám figyelembe kell venni, hogy 1997, az első gép átadása óta rengeteget fejlődött a világ elektronikai hadviselés terén is. A típus megérett egy alapos modernizálásra."

Az indiai légierő több mint 250 darab Szu-30MKI-t üzemeltet, legtöbbjük a Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) Nasik-i üzemében készült már.

Singh tábornok szerint kulcsfontosságú a fedélzeti radar és az elektronikai hadviselés eszközrendszerének a modernizálása, vagy inkább lecserélése. A mostani NIIP N011M Bars fedélzeti lokátor még passzív elektronikus letapogatású (PESA) rendszerű, ezt kellene lecserélni egy aktív fázisrács-vezérelt rendszerűre. Egy ilyen fedélzeti radarral jelentősen megnőne a személyzet rendelkezésére álló információ a légi helyzetről.

Az EW-rendszer már nagyobb kihívást jelent, hiszen a Szu-30MKI hatalmas radarkeresztmetszete nem csökkenthető, ezért inkább az önvédelmi rendszerét kell megerősíteni. Jelenleg a szárnyvégre függeszthető orosz gyártású KNIRTI SAP-518 rendszer és a törzs alatti tartóra függeszthető SAP-14 stand-off zavarókonténer alkotja a Szu-30MKI EW-rendszerét, ezeket kellene kiváltani egy modernebb berendezéssel.

Forrás: jetfly.hu