Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Nyugdíjazás a spanyol légierőnél

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2013. január 25. 15:31

A tervek szerint 2013-ban a spanyol légierő megkezdi három típusának rendszerből történő kivonását, nyugdíjazását. A tervekről Francisko Javier Garcia Arnaiz tábornok, a légierő parancsnoka beszélt, aki elmondta, hogy a csökkentésre a védelmi költségvetés hiánya miatt kerül sor.

A Spanyol Légierő Mirage F1-esének bemutatója a 2010-es kecskeméti repülőnapon

A spanyol légierő vezetésének tervei szerint kivonják a rendszerből a Mirage F1 (a légierő állományában – C.14A/B) típusú vadászrepülőgépeket, a C212 Aviocar (D.3A/B) parti őrjárati-, valamint Fokker F27 (D.2) szállító repülőgépeket.

Napjainkban a SAF állományában nyolc Mirage F1CE és tíz F1EE verzió található, amelyeket 1974 és 1982 között vásároltak. Az öt C212-100/200 Aviocar gép 1982-ben állt hadrendbe, míg a három Fokkert 1979-ben szerezte be a hadsereg.

Arnaiz elmondta, hogy az összes Mirage F1 nyugdíjazására csak azután kerül sor, hogy a légierő kötelékében szolgálatot teljesítő Eurofighter Typhoon vadászgépek elérik a teljes hadrafoghatóságot. Spanyolország összesen 73 darabot rendelt a típusból, amiből a Flightglobal MiliCAS adatai szerint a légierő eddig 31 darabot vett át.

A repülőgépek nyugdíjazása mellett Spanyolország több haditechnikai beszerzési programot felülvizsgál, újra megfontolás tárgyává teszi. Döntés született már arra vonatkozóan, hogy felfüggesztik új katonai szállító repülőgépek beszerzését, amelyekkel az elavult Boeing-707 (T.17) típust kívánták felváltani. Mindezek mellett úgy határoztak, hogy meghosszabbítják a C-130H Herculesek üzemidejét, amelyeket eredetileg 2016-ban terveztek kivonni.

Címkékhaditechnika