Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

60 fokban, porviharban

Szöveg: Demeter Ferenc |  2009. augusztus 22. 22:10

Az országos tereprali bajnokság utolsó fordulóját a Veszprém melletti Jutaspusztán rendezték meg a hétvégén. A katonai gyakorlótér terepviszonyai nem nagyon nehezítették meg a versenyzők dolgát: a nehézséget inkább a bakonyi szél hiánya okozta, ami miatt már az első napon hatalmas álló porfelhő keletkezett a völgyekben.

Már a verseny beharangozójában nehéznek ítélték meg a szakemberek a magyar tereprali-bajnokság utolsó futamát. A versenyzők tudhatták, hogy a bakonyi lőtéren a rendezők kegyetlen pályát képesek kijelölni, a másik nehezítő tényezőnek pedig az mutatkozott, hogy az előző négy futam során az élen lévők között nagyon kis pontkülönbség alakult ki. Az utolsó megmérettetésre az első három helyezett minimális különbséggel követte egymást. Ez az előrejelzések szerint azt jelentette, hogy a versenyzők nem fogják kímélni magukat és autójukat sem.

A verseny pénteken kezdődött egy 48 kilométeres szelektívvel, ahol megtörtént a gépek és a pálya tesztelése, a versenyzőket pedig az elért időeredmények alapján besorolták a további futamokra. Szombaton indulhatott a kemény küzdelem a HunGarian Baját helyezéseiért. Ezen a napon nyolc szelektívet kellett a versenyzőknek teljesíteniük: először egy 65 kilométeres szakaszt, majd ezt követően nekivághattak a 48 kilométeres szakasznak. A nap folyamán a kiírásoknak megfelelően három, egyenként fél órás szervizre vihették ki az autóikat, ami nem sok lehetőséget adott a profi szerelőcsapatoknak a kerék cserékre.

 

Szombaton délután öt órakor készülődtek a versenyzők az utolsó feladatra. A szerelők a versenykocsikat a lehető legalaposabban átvizsgálták, a kritikus helyeken cserélték az elfáradt alkatrészeket. Ellenőrizték a motor működését, de a legfontosabbakat, többek között a fék betéteket újra cserélték. A Gepárdok csapata éppen Bálint Zoltán és Honfi Balázs zászlósok kocsiját szedte „darabokra". A versenyzőkön látszott, hogy nagyon fáradtak, de a többiek biztatták őket. A nap a lőtéren nem kímélte óa versenyzőket, a por is beterítette őket és a keményen ellenálló nézőket, de a hőség is jó néhány fokkal több itt, mint a Balaton partján. A versenyzők egy kissé fáradtan elárulják, hogy volt idő, amikor a kabinban a hőmérséklet elérte a hatvan fokot. Nem csoda, hogy egy ilyen versenyen több kilót is fogyhatnak.

A verseny állása a nap végére nagyon szorossá vált, ezért a Honvéd Dream Team sátránál állandóan számolgattak. A futam az estébe nyúlt, mert az utolsó versenyzők beérkezését kilenc óra utánra várták és ezt követi egy kivárás az esetleges óvások miatt. Majd amikor az óvások is tisztázódtak, este tíz után jöhetett az eredményhirdetés.

A Bálint Zoltán, Honfi Barnabás duó végül az ob értékelésében az ötödik, a nemzetközi összevetésben a kilencedik helyet szerezte meg. A pilóta és navigátora elmondhatja magáról, hogy újoncként mind az öt bajnoki viadalon célba ért.

A Hungarian Baja végeredménye (nem hivatalos):

1. Tonnie van Deijne, Wouter Rosegaar (holland, Mitsubishi) 5:38:15 óra, 2. Palik László, Darázsi Gábor (magyar, Nissan) 6:52 perc hátrány, 3. Miroslav Zapletal, Tomas Ourednicek (cseh, Mitsubishi) 10:10 p h., 4. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel) 13:47 P H., 5. Jost van Cauwenberge, Steven Vyncke (belga, Nissan) 19:47 p h., 6. Jaroszlav Szolovjev, Konsztantin Ziltszov (orosz, Nissan) 24:20 p h., …9. BÁLINT ZOLTÁN, HONFI BARNABÁS (MAGYAR, NISSAN) 48:02 P H.

A 2009-es magyar tereprali-bajnokság végeredménye (nem hivatalos):

1. Miroslav Zapletal, Tomas Ourednicek/Zdenek Ulehla (cseh, Mitsubishi) 61 pont, 2.Palik László, Darázsi Gábor (magyar, Nissan)60,5, 3. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel) 59, …5. BÁLINT ZOLTÁN, HONFI BARNABÁS (MAGYAR, NISSAN) 20,5.