Blue Angels, azaz valóra vált a “Kék Álom”
Szöveg: JETfly | 2008. február 18. 17:32Ahhoz, hogy megértsük, mit is takar a „Kék” álom, egy kicsit vissza kell térnünk a múltba. Egy fiatal lány – ma már hölgy – 1994-ben, 13 éves korában Magyarországról, egészen pontosan Dunaújvárosból az Egyesült Államokba érkezik. Ez a második nyári vakáció, amit itt tölt, elég ahhoz, hogy elhatározza, itt akar iskolába járni. Az akkori kislány álmaiban meg nem szerepelt az a bizonyos „Kék” álom.
Az egyszerűség kedvéért nevezzük a hölgyet Évának (Eva), akinek a vezetékneve is igen elterjedt Magyarországon: Takács (Takacs). A hölgy – akkor még fiatal lány – 1994-ben megérkezik az Államokba, és 2002-ben állampolgárságot kap. Édesanyja, testvére és két unokahúga Jacksonville-ben él, édesapja, mostohaanyja és mostohatestvére Detroitban él, míg egyik nagymamája egy Tampához kozeli kisvárosban lakik.
Éva 1999. szeptember 8-án vonult be az Amerikai Haditengerészet állományába, és az alapkiképzést már a „Recruit Training Command" tagjaként kapta meg. Az alapkiképzést követően Éva Pensacolában a Haditengerészet Repülőműszaki Oktatási Központjában kezdte jetmechanikus-karrierjét, ahol kiváló eredménnyel végzett, és E3 (Airman) rendfokozatot kapott. Innen útja a VS-22 „Checkmates" századhoz vezetett, és négy hónappal később előléptették E4 (Petty Officer 3rd Class) rendfokozatba. A század tagjaként szolgált a USS Harry S. Truman repülőgép-hordozó fedélzetén, bevetéseken vett részt a Perzsa-öbölben és a Földközi-tengeren. A VS-22 század sikeres küldetése után, 2002 júliusában újra előléptették, immár E5 (Petty Officer 2nd Class) rendfokozatba.
2004-ben elvégezte a Basic Instructor Traininget (oktatói alapképzést), majd Jacksonville-ben a CNATTU (Center for Naval Aviation Technical Training Unit) állományába került. Jacksonville-ben 2005 novemberében előléptették E6 „Petty Officer First Class" rendfokozatba. Ennek előzményeként az év elején elnyerte a negyedév junior tengerésze címet, később a negyedév junior oktatója címet, majd pedig az év junior oktatója kitüntetést.
Térjünk vissza a „Kék" álomra: mi is volt az, és hogyan vált valóra? Az álom 2005 nyarán kezdődött, amikor egy Jacksonville-ben megtartott repülőnap alkalmával repülhetett a „Fat Albert"-tel, a Blue Angels bemutatókötelék C–130 típusú szállító repülőgépével. A gép 1970-ben csatlakozott a kötelékhez, és az eltelt idő alatt több mint 140 000 mérföldet (224 000 km) repült. A gép több mint 40 fő kiszolgálószemélyzetet, felszerelést, cseralkatrészeket és kommunikációs berendezéseket szállít egy-egy légibemutató helyszínére.
2006 áprilisában Évának megadatott, hogy részt vegyen egy felvételi procedúrán, és annak sikeres teljesítése esetén csatlakozhasson a „Kék Angyalok" híres csapatához.
A felvételi (elméleti és gyakorlati) három napon keresztül zajlott. Az eljárás hosszú és kemény volt, de a fiatal hölgy állta a sarat, minden „próbát" kiválóan teljesített.
Végül 2006. május 31-én kapta a nagy jelentőségű telefonhívást, mely szerint kiválasztották a Blue Angels gépészeti karbantartó csoportjába.
Eva Takacs, azaz Takács Éva 2006 decemberében csatlakozott az Amerikai Haditengerészet bemutatókötelékéhez, a Blue Angelshez, és az idén már második szezonját tölti a „Kék Angyalokkal".