Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Folynak a második Airbus A400M hajtóműpróbái

Szöveg: JETfly |  2010. március 22. 13:57

Az MSN002 jelzésű A400M közepes katonai szállító repülőgép második prototípusán a napokban hajtják végre a hajtóművek próbáit. Az Europrop International (EPI) TP400-as hajtóműveinek sikeres próbái után kezdődhet meg a repülőgép átadása a berepültető csoportnak, hogy a közeljövőben elkezdhessék a repülőgép teljes berepülési programjának végrehajtását.

Tervek szerint a repülőgéppel először egy rövid ideig tartó próbagurulást hajtanak végre, ezután következhet a repülőgép első felszállása, majd az elkövetkezendő hetekben az ezt követő tesztrepülések sorozata a spanyolországi sevillai légi bázisról üzemelve. Amennyiben az első tesztek sikeresek lesznek, akkor az MSN002-es prototípus csatlakozhat, a már több mint 40 repült órát teljesített MSN001-es jelzésű példány berepülési programjához. Az MSN001-es már tavaly decemberben végrehajtotta az első felszállását, ugyanerről a repülőtérről.

Az A400M a legmodernebb újgenerációs katonai szállító repülőgép, amelyet úgy terveztek, hogy megfeleljen a XXI. század minden repülési követelményeinek. Ez köszönhető annak, hogy a legkorszerűbb repülőgép építési technológiákat alkalmazták a tervezésénél valamint a kivitelezésénél, így képes gyorsabban, magasabban, valamint távolabb repülni. Nagyfokú manőverezési képességei mellett, képes füves, kiépítetlen, durva leszállópályára történő leszállás végrehajtására is. Kiválóan alkalmazható harcászati, hadászati, valamint logisztikai feladatokra. Kifejezetten arra tervezték, hogy képes legyen rendkívül nagyméretű katonai felszerelések célba juttatására. Ez a képessége manapság jól kamatoztatható mind katonai, mind pedig humanitárius küldetések során.