Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

A repülésbiztonság legfontosabb eleme az ember

Szöveg: Kálmánfi Gábor |  2017. május 1. 7:27

A katonai repülés terén a tavalyi évben nem történt halálos kimenetelű légi baleset – ez azonban nem jelenti azt, hogy a repülésbiztonság szakterületén ne kelljen keményen dolgozni azért, hogy tovább csökkentsük a fennálló kockázati tényezőket – hangzott el az MH Összhaderőnemi Parancsnokság repülésbiztonsági konferenciáján Székesfehérváron.

A dr. Orosz Zoltán altábornagy, a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese részvételével megtartott, április 26-ai konferencia megnyitóján Huszár János vezérőrnagy, az MH ÖHP parancsnoka elmondta: a katonai szervezet struktúrájának átalakítását követően a parancsnokságon belül immár önálló Repülésbiztonsági Osztály működik.

1596031250

„Leszögezhetem, hogy az elmúlt évek eseményeit tekintve nem kell olyan súlyos repülésbiztonsági kockázatról beszélnünk ami azonnali intézkedést igényelne és nem kell olyan légi közlekedési eseményt elemeznünk, amely ezt a szakterületet negatívan minősítené. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a repülésbiztonság legfontosabb eleme az ember, és az ezen a területen dolgozók felelősségteljes munkát végeznek, és ugyanilyen módon képzik is magukat" – hangsúlyozta Huszár János vezérőrnagy.

1596031250

Túróczi Zoltán ezredes, az MH ÖHP Repülésbiztonsági Osztályának vezetője elmondta, hogy a repülésbiztonság nem öncélú szakág, hiszen a repülés hívta életre, és azzal együtt fejlődött.
Az elmúlt év eredményeit értékelve hallhattuk: a repült óraszám közel tíz esztendeje változatlan, azonban a 2017. évben érkező új kiképző repülőknek és a nagyjavításon átesett helikoptereknek és a megnövekedett Gripen éves repülési időnek köszönhetően a repülési óraszámok ebben az évben várhatóan nagymértékben növekedni fognak. Kiemelte: a katonai repülés terén a tavalyi évben halálos kimenetelű légi baleset nem történt – ez azonban nem jelenti azt, hogy a repülésbiztonság szakterületén ne kelljen keményen dolgozni azért, hogy tovább csökkentsük a fennálló kockázati tényezőket.

1596031250

Az egyes alakulatokat tekintve Túróczi Zoltán ezredes közölte: az MH Pápa Bázisrepülőtéren eddig megvalósult; és a közeljövőben megvalósuló fejlesztések egy része (például madárriasztó jármű beszerzése) kifejezetten a repülésbiztonság szintjének növekedését szolgálják, folyamatban van a kecskeméti repülőtér kettős hasznosításba vételi eljárása, illetve ebben az évben indul a szolnoki repülőtér rekonstrukciója is. Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ tekintetében hallhattuk, hogy a sikeres elfogások száma a 2015-ös esztendőhöz képest jelentősen emelkedett. Ez azért is hasznos, vélte, mert a légi irányítóknak minél több gyakorlásra van szükségük – éppen ennek érdekében cél egy közös hajózó-légi irányító szimulátor életre hívása is.

A konferencia zárásaként Huszár János vezérőrnagy megköszönte a szakmai értékeléseket, illetve a színvonalas előadásokat és balesetmentes repülést kívánt mindenkinek erre az évre is.


A szerző felvételei