Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Épülnek már… – a Magyar Honvéd magazin legfrissebb számából

Szöveg: honvedelem.hu |  2019. október 11. 13:47

Az Airbus cég a közelmúltban magyar újságírókat látott vendégül, akiknek bemutatta, hol és hogyan készül a hamarosan a honvédség által is rendszeresítendő H145M könnyű, többfeladatú helikopter.

A németországi Donauwörth-ben található Európa legnagyobb, kizárólag helikopterek által használható repülőtere. Szükség is van erre a létesítményre, hiszen a szomszédságában működő Airbus cég két gyártósora csak úgy ontja magából a H135-ös és a H145-ös forgószárnyasokat. A megrendelők kívánságait tükrözve igencsak színes (félkész) gépkavalkád fogadott bennünket a patikatisztaságú épületben, de az ott készülő repülőeszközök közül minket elsősorban azok a példányok érdekeltek, melyek hamarosan magyar felségjelzést viselve érkeznek meg hazánkba, közelebbről az MH 86. Szolnok Helikopterbázisra.

40 év minden tudása

Mint arra az Airbus szakemberei emlékeztettek: komoly múlttal rendelkező, bevált gépet fog kapni a honvédség. Az „ős", azaz a német Messerschmitt–Bölkow–Blohm és a japán Kawasaki által közösen kifejlesztett BK 117 prototípusa 1979. június 13-án szállt fel. A széles körben H145M néven ismert forgószárnyas hivatalos gyári jelzése BK 117 D–2, hiszen folyamatos továbbfejlesztések eredményeként jutottak el a mérnökök a ma gyártás alatt álló variánsig. Sőt, mint kiderült, már dolgoznak a D–3-ason, ami ötlapátos fő forgószárnnyal készül majd, emellett a jelenlegi változatnál 150 kilogrammal több terhet lesz képes a levegőbe emelni. A tervek szerint a jelenlegi D–2-esek gyári egységcsomagokkal D–3-sá alakíthatók át, miután várhatóan 2020 közepén a polgári, míg 2021-ben a katonai típusengedélyt is megszerzi az új modifikáció.

További részletek a Magyar Honvéd magazin október 11-én megjelenő számában!