Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Háttéremberek – a Magyar Honvéd magazin legfrissebb számából

Szöveg: honvedelem.hu |  2014. november 10. 13:08

Munkaidejük nyolcvan százalékát a piros vonalon töltik. Dermesztő hidegben, rekkenő hőségben, zuhogó esőben is dolgoznak, mert a gépeket minden körülmények között alkalmassá kell tenni a felszállásra: a technikusok a kívülállók számára láthatatlanok, a sikeres kiképzési feladatok végrehajtása után és a repülőnapokon a pilóták aratják le a babérokat.

1595982321
Nem elég a technika, a repülés iránti rajongás, a nagyfokú elhivatottság – találékonyság és jó adag megszállottság is kell ahhoz, hogy valaki hosszú távon megállja a helyét a repülőműszakiak csapatában. Már a gépek közelébe kerülni sem egyszerű, a jelentkezőkkel szemben ugyanis alapkövetelmény az angol nyelv ismerete és a megfelelő szakmai (többnyire repülőgép-szerelői) végzettség. Ezeknek a feltételeknek a megléte azonban csak ahhoz elegendő, hogy a jelölt megkezdje többéves felkészülését arra, hogy egyszer majd önállóan is ilyen felelősségteljes munkát végezhessen.

– Az új kollégák először többhónapos elméleti felkészítésen vesznek részt, majd típusvizsgát kell tenniük. Ennek birtokában is még csak felügyelet mellett dolgozhatnak. A felkészülés következő fázisában aztán ismét „visszaülnek az iskolapadba", ahol már a szakszolgálati engedély megszerzése a cél. Az önálló munkavégzés feltétele a sikeres hatósági szakszolgálati vizsga – sorolja Klement Zsolt őrnagy, az MH 86. Szolnok Helikopterbázis repülőműszaki zászlóaljának parancsnokhelyettese.

(További részletek a Magyar Honvéd magazin november 14-én, pénteken megjelenő számában!)