Helikopteres győzelem a szimulációs térben
Szöveg: honvedelem.hu | 2017. szeptember 22. 8:38Az idén hetedik alkalommal rendezték meg az ostravai NATO-napok egyik kiemelkedő eseményét, a Mi−17-es nemzetközi szimulátorversenyt.
A verseny során a helikopterszemélyzeteknek négy különböző, komoly csapatmunkát igénylő feladatot kellett teljesíteniük. Ezek között szerepelt a sikeres leszállás végrehajtása terepre, működő hajtóművek nélkül a lehető legkisebb földet érési sebességgel; az egyik hajtóműben keletkezett tűz kezelése maximális felszállósúlyra terhelt helikopterrel, majd a földet érés helyét tekintve precíziós repülőgépszerű leszállás végrehajtása; teljes ködben felszállva (0 méteres felhőalap és látástávolság mellett) felemelkedés 100 méter magasságra, majd ott meghatározott irányon és magasságon eltérés nélküli repülés 30 másodperc időtartamban; valamint a Red Bull Air Race ihlette szlalompálya lerepülése a lehető legrövidebb idő alatt.
Emellett, a helikopter fedélzeti technikusai is lehetőséget kaptak, hogy a „Red Bull Air Race" keretében összemérjék manuális repülési képességeiket.
A repüléstechnikai precizitáson túl, a feladatok során külön pontozták a légi jármű üzemeltetésének szakszerűségét, a vészhelyzetek kezelésének szabályosságát, illetve a repülő gépszemélyzet együttműködésének szintjét.
A magyar helikopteresek a versenyen nagyszerű eredményeket értek el. A Kovács Krisztián alezredes, Stark Péter őrnagy és Kaliba Ferenc zászlós összetételű csapat szinte hibátlan teljesítménnyel megnyerte az összetett versenyt. Stark Péter őrnagy a hajtómű nélküli leszállás versenyszám bajnoka lett a 47 kilométer/órás földet érési sebességű eredményével. Böröczfi Sándor zászlós a fedélzeti technikusok repülési versenyén harmadik helyezést ért el.
A Balla Tibor alezredes, Bakó Szilárd őrnagy és Böröczfi Sándor zászlós összetételű csapat a verseny negyedik helyét szerezte meg.
Fotó: MH 86. Szolnok Helikopter Bázis és archív