Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Itt aztán nincs lazítás!

Szöveg: Demény Andrea |  2009. október 6. 14:58

A Magyar Honvédség 25. Klapka György Lövészdandárnál három misszió készül kiküldetésére, hogy teljesítse a nemzetközi szerepvállalásból adódó feladatokat. Az EUFOR-6 kontingens felkészítési terve szerint komplex vezetési gyakorlat került végrehajtásra, melynek első szakaszát, az elméleti foglalkozásokat az elmúlt héten sikeresen teljesítette a csapat.

A vértesszőlősi pályát nem igazán a balkáni terepviszonyok jellemzik, hiszen a nyári időjárás, és a homokos talaj inkább a sivatagi körülményeket reprezentálja, ám ez sem jelentett problémát a gyakorlott gépjárművezetőknek. A résztvevők a kijelölt pályán Uaz-469, Unimog, Gaz, Mercedes-Benz 1017, és Ural-4320 típusú gépjárművekkel manővereztek, melynek során meredek emelkedőt, lejtőt, vizes árkot laza szerkezetű útviszonyokat, és szűk átjárókat kellet leküzdeniük.

A foglalkozásra vezényelt közel húsz technika igazi porfelhőt kavart a pálya körül, hiszen a szintidők betartása, mely a vizsgakövetelmény része nem enged lazítást a sofőrök számára. A pálya akadályainak sikeres leküzdése a következő nap hosszú távú vezetési gyakorlatára készíti fel a résztvevőket, majd ezt követően a 6. számú vezetési gyakorlaton adnak számot vezetői jártasságukról és manőverezési képességeikről, – mondta el Csányi Henrik százados, a gyakorlat vezetője.

 

Ezek a foglakozások teszik lehetővé, hogy megszilárdítsák az állomány technikai és elméleti ismereteit, valamint hogy felmérjék és tökéletesítsék a vezetők jártasságát a természetes és mesterséges akadályokkal rendelkező terepen.
De ezen a napon nem csak a vezetési gyakorlat teljesítése, hanem a pótlövészet végrehajtása is feladatot szabott az Eufor-6 kontingens felkészülő állományának.

Azok a katonák, akik a Bevetési Irány 2009. gyakorlatra voltak vezényelve, bizony lemaradtak a terv szerint végrehajtásra került lövészetről, így számukra ez a nap adott alkalmat a gyakorlat teljesítésére.A katonák azonban nem pihenhetnek, mert a felkészítés harmadik üteme, ahol a kötelékben történő feladatok begyakorlása kap központi szerepet, még nagyobb fegyelmet és teljesítményt kíván a kiutazó állománytól.