Készül a CH-53K helikopter prototípusa
Szöveg: JETfly Magazin | 2009. augusztus 13. 9:14A Sikorsky Aircraft Corp. folyamatosan kapja az új, a tengerészgyalogság számára fejlesztett CH-53K nehéz szállítóhelikopter részegységeit. Az alkatrészek megérkezése arra utal, hogy az első prototípusok építése jó iramban halad.
Ezek az egységek fogják alkotni azt a hét prototípust, melyeket a fejlesztési program alatt szállítanak le.
A hétből négy fog repülni, melyeken a fejlesztéseket tesztelik, a maradék három pedig földi és anyagfáradási teszteken vesz majd részt. A prototípusokat a Sikorsky fejlesztő központjában fogják összeszerelni, a floridai West Palm Beach-ben.
„Az első alkatrészek megérkezése egy jelentős és szemmel látható mérföldköve a programnak" – mondta John Johnson, a CH-53K program egyik illetékese.
„Ez azt jelenti, hogy a program a tervrajz fázisából előrelépett a tényleges gyártási folyamatok fázisába. Nagyszerű látvány, hogyan kel életre egy ilyen lenyűgöző repülőeszköz."
A CH-53K fogja váltani a jelenlegi három hajtóműves CH-53E Super Stallion helikoptereket.
A CH-53E jelenleg a világ legnagyobb és legerősebb tengerészeti forgószárnyasa. Ezek a gépek a tengerészgyalogság hajóiról és földi bázisairól üzemelnek, ahonnan katonai egységeket, felszereléseket és függesztett terheket szállítanak. A CH-53K majdnem megháromszorozza a hasznos terhet (egészen 14 tonnáig), amit képes 200 km-re extrém magas hőmérséklet esetén is elszállítani, a költségeket tekintve pedig jelentősen olcsóbban lehet majd üzemeltetni. A helikopter maximális felszállósúlya körülbelül 33 tonna, szemben a CH-53E körülbelül 31 tonnás tömegével. Külső függesztményként viszont majdnem 40 tonnát szállíthat az új gép, míg a Super Stallion csak 33 tonnára volt képes.