Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Kínos meglepetés! Amerikai kézbe került a legjobb orosz vadászgép

Szöveg: JETfly Magazin |  2009. május 7. 9:00

Az ukránok a közelmúltban – kijátszva az oroszokat – eladták egy amerikai magáncégnek két repülőképes Szu-27UB gépüket, melyeket egy Antonov szállítógép segítségével már el is szállítottak az Egyesült Államokba.

Bár hivatalosan a gép magántulajdonba került, nem kell nagy fantázia ahhoz, hogy elhiggyük, hamarosan amerikai katonai pilóták is repülnek majd a kétüléses géppel, az oroszok nem kis bosszúságára…

A Szuhoj Szu-27 Flanker típuscsalád kétségtelenül a szovjet/orosz katonai repülőgépgyártás egyik, ha nem a legjobb produktuma, mely napjainkban is az orosz légierő legpotensebb, rendszerben álló vadászgépe. Az alap Szu-27A is kiváló vadászgép, ugyanakkor a konstrukció rendkívül jól továbbfejleszthető, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az 1980-as évek eleje óta megjelent számtalan új alváltozat, például a Szu-30-as vadászbombázó család, vagy a Szu-34-es csapásmérő, illetve a legújabb fejlesztés, a Szu-35.

1595886912
 

A konstrukció ugyan immár három évtizede ismert, azonban mégsem szerencsés az oroszok szemszögéből, hogy az amerikaiak kezére kerülnek repülőképes példányok. Ezeket ugyanis innentől kezdve szabadon tudják majd alkalmazni különféle tesztelésekre, illetve akár a Red Flag hadgyakorlaton valósághű légiharcokban is kipróbálhatják ellene az amerikai vadászgépeket. 

1595886913
A gépeket leszerelt vezérsíkokkal egy Antonov An-124-es szállítógéppel vitték az Egyesült Államokba

Az ukránok lépése a kínaiak számára is bosszantó, hiszen a Kínai Népi Felszabadítási hadsereg légiereje is több száz különféle Szu-27-es és Szu-30-as harci géppel rendelkeznek, akárcsak India.
Az amerikaiak kezére került Szu-27-esekre némi átalakítás vár, hiszen a cirill betűs feliratokkal ellátott és metrikus műszerekkel felszerelt pilótafülkét „amerikanizálni" kell. Feltehetően számos pótalkatrész és hajtómű is érkezik a gépekhez, hiszen ezek nélkül megoldhatatlan lenen a hosszú távú üzemeltetés. Ugyancsak kellenek műszaki szakemberek és képzett, nagy tapasztalatú oktatópilóták is.

Ukrajna az egykori szovjet légierő hagyatékából örökölt Szu-27 Flanker harci gépeket, melyek napjainkban is szolgálatban állnak

Hivatalosan a gépeket egy magáncég vásárolta meg és repülőnapokon kívánja használni, illetve pénzért utasokat repültetni velük, azonban ez feltehetően csak a „fedő sztori", a háttérben vélhetően amerikai kormányzati szervek, esetleg a CIA áll.

1595886913