Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Arizonában képzik az iraki F–16-os pilótákat

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2012. szeptember 9. 18:44

Bár a tervek szerint az Iraki Köztársaság csak 2014 szeptemberében kapja meg F–16 Fighting Falcon típusú vadászbombázó repülőgépeit, azok a pilóták akik repülni fogják a gépeket az Arizonai Légi Nemzeti Gárda 162. Repülőszázadával történő, történelmi együttműködésnek köszönhetően Arizonában sajátíthatják el a típus vezetésének fortélyait.

Két iraki pilóta csatlakozott a Tucsoni Nemzetközi Repülőtéren üzemelő nemzetközi F–16-os pilótaképző iskola amerikai, szingapúri, lengyel, dán, japán és holland hallgatóihoz. Augusztus 30-án az iraki légierő küldöttsége látogatott a bázisra, hogy tájékozódjanak pilótáik tanulmányairól, valamint újra megerősítsék együttműködésüket a sivatagi repülőszázaddal.

1595941248
„Lehetőségünk van arra, hogy a világ egy nagyon kritikus régiójába tartozó partnerrel dolgozzunk együtt" – mondta Mick McGuire ezredes, a 162. repülőszázad parancsnoka. „Ők bepillantást nyerhetnek a magas szintű képzésbe és a látogatásnak köszönhetően én úgy gondolom, hogy ez hosszú távú együttműködés lesz részünkről az iraki légierővel – 2020-ig biztosan – az F–16-os pilóták képzését tekintve, valamint az elkövetkező években, mint az Egyesült Államok koalíciós partnere országuk megvédése érdekében."

1986-ban Abdulhussein Lafta Ali Ali, az iraki légierő dandártábornoka MiG–21 típuson repült, de arról álmodott, hogy egyszer F–16-ossal repül. Most, a Tucsonban tett látogatás során, az iraki küldöttség tagjaként álma valóra vált, egy amerikai pilóta által irányított F–16-ossal a levegőbe emelkedett, megtapasztalhatta a repülőgép képességeit.

„Az F–16-os project a legfontosabb országaink számára" – mondta az iraki tábornok. „Ez az első alkalom, amikor egy iraki F–16-ossal repülhetett. Számunkra fontos, hogy megismerhetjük a kiképzés menetét, hiszen azok a pilóták, akik elsőként itt sajátítják el az ismereteket egy napon az utódok példaképei lesznek. Több mint 7 G-s terhelést értünk el a repülés során, ami a katapultülés dőlésének köszönhetőn elviselhetőbb volt, míg a függőlegesebb MiG–21 ülésben nehezebb a terhelés elviselése" – mondta repülés után Abdulhussein.

A Légi Nemzeti Gárda tagjai évente több mint 70, a világ minden tájáról ideérkező pilóta képzését végzik az alapoktól egészen az új fegyverrendszerek alkalmazását elsajátító kurzusokig. Az USA és Irak között létrejött megállapodás értelmében a 162. repülőszázad összesen 27 iraki pilóta kiképzését fogja végrehajtani.

Amíg Irak megkapja saját vadászbombázó repülőgépeit, addig az első iraki pilóták Tucsonban maradnak. Ők a hat-nyolc hónapos alapkiképzést követően tovább folytatják a kiképzést egészen az oktatói szint eléréséig.