Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Megsárgult emléklapok…

Szöveg: Dr. Gubcsi Lajos ügyvezető, Zrínyi Média Kft. |  2011. április 7. 11:53

Néha felriadok, mert az alábbi rémálmok tódulnak elő. Elkezdtem a munkámat, mint új ügyvezető 2010. július első napjaiban. Huu! Éppen előttem volt egy, a Nemzetközi Repülőnapon felállítandó, külső cég (Sensation Kft.) által közbeszerzéssel elnyert színpadfelállítás és –hangosítás. Ijesztő volt a szám: 14 000 000?!

A kollégáimmal folytatott első beszélgetésen ezt szóvá tettem, s az előző napon folytatott külső tájékozódás alapján bejelentettem, hogy ez a munka kb. 7.5 millió forintot ér, a piacról van is más ajánlat 7.5 millióért. S hogy ennél többet nem fizetünk érte!

– Na de a közbeszerzés, azon nem lehet változtatni – mondták. – Akkor nem lesz színpad!

S ezzel felálltunk. Valaki fontosnak tartotta, hogy tájékoztassa a külső, közbeszerző partnert, mert 10 perc elteltével érkezett tőlük egy újabb ajánlat, ez a harc lett a végső, mivel az újabb ajánlat a 14 000 000 helyett ugyancsak tőlük 7,4 millió volt.

Éppen futottak az augusztus 20-i tisztavatási ünnepség előkészületei, a Hősök terén voltak kötelezettségeink. A második információ, amivel megleptek a Zrínyinél, „már lefutott ügy volt", szintén közbeszerzés adta ugyanazon cég kezébe… Led-falak, kivetítő falak építése az ünnep idejére. 2010-ben is hasonló áron, mint korábban, azaz kb. 8,5 millió forintért. Ekkorra ugyancsak külső forrásokból volt képem a tényleges, piaci árról, ami a szereplők és a kínálat komolyságától függően „valahol 2 millió körül" jelölte meg az árat.

– Na de a közbeszerzés! Elnyerte a Sensation, más nem csinálhatja, csak ők.

– Milyen közbeszerzés az, amely 1,5-2 milliós ár helyett 8,5 milliót ró ránk?!

Ekkorra megbeszéltük kollégáimmal, hogy minden ilyen „közbeszerzéses bulira" hoznak összehasonlításul piaci árat, s mi csak azt vagyunk hajlandók fizetni, hiába s akármennyi a közbeszerzéses hab a tortán…

A dolgok végén ezt a megrendelést is megtartotta magának a Sensation. Hogy, hogy nem, kb. 1,5 millióért belefért nekik a büdzsébe.

Ugyancsak a tisztavatás méltósága volt a fügefalevél korábban az iszonyú sajtóreklám költségekre. 2009-ben ezt az egyetlen eseményt – amelyet nota bene az MTV amúgy is élőben közvetít, ingyen, milliók számára – előzetes sajtóreklámra több mint 30 000 000 forintot költöttek el. Nem tudom, felfogható-e ez a szám egyetlen esemény előzetes sajtóbeharangozására. Viszont tudom, hogy ekkora pénzből sok zsebbe jut illetéktelenül.

Lesz még ilyen sárga emléklap, bár nem örülök, hogy mindig felriadok… a rémálmoktól.