Modernizálják a francia légtérellenőrző repülőgépeket
Szöveg: JETfly | 2010. február 16. 11:39A közelmúltban írták alá azt a 324 millió dollár értékű szerződést, amelynek értelmében a szerződő felek, a francia légierő, a Boeing Company és az Electronic Systems Center (ESC) a francia AWACS légtérellenőrző repülőgép flotta modernizálásáról állapodtak meg.
A repülőgépek modernizálását a Foreign Military Sale szerződés keretein belül hajtanák végre, célja a fedélzeti számítógép rendszer fejlesztése, amely hozzávetőleg megfelel az U.S. Block 30/35 rendszerről a U.S. Block 40/45 rendszerre való átállásra. Egy hosszú tárgyalási folyamat eredményeként Franciaország lesz az első nemzetközi vásárlója annak a rendszernek, aki magáénak tudhatja a Block 40/45 rendszer képességeit. A jövőre nézve a gyártó bízik abban, hogy a Block 40/45 rendszer iránt, nagyobb nemzetközi érdeklődés mutatkozik majd, az AWACS repülőgépekkel rendelkező országok részéről.
A Block 40/45 rendszer beépítése lehetővé teszi, hogy az AWACS flotta már meglévő nagy kapacitású számítógépei, egy modernebb Windows és Unix alapon működő számítógépes rendszert eredményezzen. A repülőgépek modernizálásának két legfontosabb előnye a tökéletes helymeghatározás, valamint az azonosítási képesség fejlesztése. A fejlesztési program tartalmazza új kijelzők, számítógépek és azok konzoljainak cseréjét, továbbá tökéletesített idegen-barát felismerőt, valamint egy tovább fejlesztett adat és információátviteli rendszert is.
A katonai célokat szolgáló AWACS repülőgépek polgári célokra is használhatók, úgymint humanitárius és kutató-mentő feladatok, nyilvános rendezvények biztosításának támogatására, valamint segítségnyújtás a drogkereskedelem elleni harcban. A francia AWACS repülőgépek történelmében ez lesz az eddigi legnagyobb léptékű modernizálás. Tulajdonképpen szükség lesz egyes berendezések kiépítésére, továbbá vezetékkötegek, konzolok és számítógép szekrények cseréjére is.
Tervek szerint az új berendezések beépítését a Boeing E-3F AWACS repülőgépekbe a franciaországi Bourget-ben lévő Air France Industries gyár hajtja végre 2012 év elejétől, majd ezt követően a kivitelezési és integrációs munkafolyamatok az Amerikai Egyesült Államok Seattle-i Boeing üzemében hajtanák végre.
Előzetes tervek szerint a három fél áprilisban ülne össze újra, hogy a még szükséges egyeztetéseket elvégezzék. A megállapodás szerinti végrehajtási határidő 2016.