Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Nehéz a bejutás a katonai vezető szakra

Szöveg: MTI/honvedelem.hu |  2008. március 22. 22:23

Nehéz a bejutás, segítőkészek a tanárok, jó a könyvtár, gyenge az informatikai háttér, közepesen nehéz a diplomaszerzés – így összegezhető az a kutatás, amelyet az Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK) készített a katonai vezető szakon tanulók körében.

A szak kizárólag a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen tanulható, az ide jelentkezők tehát tudatos pályaválasztók, jövőjüket a Magyar Honvédség kötelékében képzelik el. Mivel egyetlen intézményben tanulható a szak, s nagy a túljelentkezés, ezért nem meglepő, hogy a katonai vezető szakon tanulók csaknem 60 százaléka nehéznek tartja a bejutást.

A 2007-es felsőoktatási jelentkezési adatok szerint a 24 államilag támogatott nappali tagozatos helyre 210 első helyes (összesen 356) jelentkezés érkezett, a bejutási ponthatár pedig 122 pont volt. Aki azonban megváltotta a belépőt, úgy tűnik, már túl van a nehezén: legalábbis a hallgatók többsége közepesen nehéznek ítéli meg a diploma megszerzését. Az elhelyezkedési lehetőségek értékelésében széles a válaszok palettája: harminc százalék szerint inkább könnyű az első munkahely megszerzése, 39 százalék azonban inkább nehéznek tartja, míg a többieknek nincs határozott véleményük. A kutatásból kiderült, hogy az ide jelentkezett hallgatók elsöprő többsége tudatosan döntött a szak mellett: 88 százalékuk első helyen jelentkezett, 59 százalékuk újra ezt a szakot jelölné be, 75 százalékuk pedig a diplomaszerzés után ezen a területen szeretne álláshoz jutni.

A hallgatók 81 százaléka szerint a végzés után egy-két éven belül szakmájában álláshoz jut. A többség értelemszerűen a Magyar Honvédség kötelékében képzeli el jövőjét, csupán 20 százalék nyilatkozott úgy, hogy nem az állami-, illetve közszférában szeretne érvényesülni. A tudatos pályaválasztásról árulkodik, hogy a hallgatók nagy része a diplomázás után nem szeretne továbbtanulni, újabb diplomát szerezni, hanem a gyakorlatban akarja kamatoztatni az egyetemi padban felszedett tudást.