Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Nehézfiúk – a Magyar Honvéd magazin legfrissebb számából

Szöveg: honvedelem.hu |  2021. március 14. 14:26

Az elmúlt bő egy évtized során immár több mint 30 ezer repült órát teljesített a Pápán települt Nehéz Légiszállító Ezred három, magyar felségjelű C–17 Globemaster III típusú gépe. Az elismerésre méltó teljesítmény fényében tekintettük át az alakulat eddigi eredményeit, a koronavírus-járvány okán megszaporodott teendőiket, illetve a jövő terveit a szervezet amerikai parancsnokával, James S. Sparrow ezredessel.

MH_március_borító

A Nehéz Légiszállító Ezredet (Heavy Airlift Wing – HAW) is magában foglaló Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability – SAC) létrehozásáról 2008-ban született döntés, az alakulat pedig a következő esztendőben kezdte meg működését Pápán. A szükséges forrásokat a programban résztvevő 12 nemzet (Amerikai Egyesült Államok, Bulgária, Észtország, Finnország, Hollandia, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Norvégia, Románia, Svédország és Szlovénia) teremti elő.

A SAC része a jogi hátteret biztosító NATO Légiszállítást Kezelő Programiroda (NATO Airlift Management Programme – NAMP), a HAW otthonául szolgáló MH Pápa Bázisrepülőtér, illetve a C–17-est gyártó Boeing cég, amely a karbantartó munkát támogatja. Ezek együttes tevékenysége segíti az ezred működését.

Ütemterv szerint

– Maga a HAW közel 150 főből áll, de ha figyelembe veszünk minden érintettet, beleértve a családtagjainkat is, akik szintén itt vannak velünk Pápán, akkor 7-800 emberről beszélhetünk – nyújt betekintést a szervezet életébe Sparrow ezredes, akitől megtudjuk azt is, hogy munkájuk három fázisra (tervezési, ellátás-karbantartási, repülési) oszlik.

További részletek a Magyar Honvéd magazin március 12-én megjelent számában!