Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Német tengeralattjáró görög zászló alatt

Szöveg: Háború Művészete |  2010. november 5. 20:51

November 2-án a görög haditengerészet rendszerbe állította az első Type 214-es, dízel-elektromos tengeralattjárót, amely a német ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) leányvállalata, a Howaldtswerke-Deutsche Werft GmbH (HDW) hajógyár gyártott le. Az újonnan rendszerbe állított tengeralattjáró a HS Papanikolis nevet kapta.

A HS Papanikolis már 2009-ben elkészült, azonban a tengeri tesztek után azt a görög fél nem vette át technikai hiányosságokra hivatkozva. A görögök által feltárt hiányosságok között szerepelt többek között a hidraulika rendszer hibája, meghajtási hiba, valamint az úgynevezett kavitációs jelenség.

Görögország még 2000-ben rendelt Németországtól négy darab Type 214 tengeralattjárót. A megrendelt négy tengeralattjáró közül három, a HS Pipinos, a HS Matrozos és a HS Katsonis már korábban hadrendbe állt a görög haditengerészetnél.

A Type 214 tengeralattjáró vízkiszorítása 1700 tonna, hossza 65 méter, személyzete 27 fő. A Type 214 fel van szerelve az úgynevezett AIP-(air-independent propulsion) rendszerrel, melynek segítségével a tengeralattjáró akár egy hétig is képes a víz alatt maradni. A tengeralattjáró előnyei között kell megemlíteni a csökkentett akusztikai-, hő- és mágneses zajkibocsátást.