Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Nyugdíjazás – harminckilenc év szolgálat után

Szöveg: JETfly |  2008. április 14. 9:55

Harminckilenc év szolgálatban töltött idő után április elején hivatalosan is nyugdíjba vonult a T–37 Tweet típusú kiképző repülőgép, melyen az amerikai katonai pilóták hajtották végre első repüléseiket.

A Columbus légibázison üzemeltetett speciális kiképzőiskola volt az utolsó, amely üzemeltette a típust, de a tervek szerint lehet, hogy néhány példány repül még a Sheppard légibázison folyó európai-NATO sugárhajtású repülőgépvezető-kiképző programban.

1595875249

A Vance és a Laughlin légibázisokon már 2007-ben kivonták a T–37-eseket a kiképzési programokból.
Az első T–37 1969-ben érkezett meg a Columbus légibázisra a légikiképző parancsnokság kötelékébe.

Harminckilenc évvel később a 68-8068 oldalszámú repülőgép Robert McGrath őrnagy oktatópilótával és Jay Labrum százados másodpilótával a fedélzetén szállt fel a Columbus légibázisról a típus
10 351. repülési küldetésére. Ezzel a repüléssel a kiképző repülőgép szolgálati ideje véget ért. A hosszú pályafutás alatt 16 367 órát töltöttek a T–37 Tweet repülőgépek a levegőben.

– A T–37 majdnem fél évszázadig volt a katonai pilótaképzés jelentős szimbóluma. Amíg nem kaptunk újabb repülőgépeket, a Tweet nagyon jó eszköz volt. Ez a gép a pilótaképzés létező öröksége volt és lesz, amelyen eddig a napig képeztük fiatal pilótajelöltjeinket – nyilatkozta David Johnson alezredes, a 37. repülő-kiképzőszázad parancsnoka

A nyugdíjazási szertartás záró momentumaként a 37. kiképzőszázad tagjai által vezetett négygépes T–37 Tweet kötelék repült el a Columbus légibázis felett.

1595875249

– Isten veled, öreg hölgy! Sohasem felejtünk téged. Sokat tettél a nemzetért, és elérted, hogy az álmok valóra váljanak! – búcsúztak a pilóták a kedvelt T–37 Tweet típustól.