Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Pompázs miatt nem repült a PAK FA a MAKSZ utolsó napján

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu / Lenta.ru |  2011. augusztus 22. 19:33

A MAKSZ-2011 augusztus 21-én bezárta kapuit. A repülési program 15 óra 50 perckor befejeződött, ami ezúttal sem volt eseménymentes. Sokan szerették volna az utolsó napon is a levegőben látni az orosz ötödik generációs vadászrepülőgépet, azonban csalódniuk kellett. A hivatalos információk szerint pompázs jelenség miatt nem emelkedhetett a levegőbe.

 

14:45 A levegőben a Rafale, míg a PAK FA-ról olyan hírek kelnek szárnyra, hogy kényszerleszállást hajtott végre, azonban ezt senki nem észlelte.

14:49 Ráadásul a fotósunk, aki fokozottan követi a légi programot, azt mondja, hogy a PAK FA nem volt látható a levegőben.

15:50 A fel- és leszállópályán megkezdte a nekifutást a PAK FA, majd kiengedte a fékernyőt és legurult a pályáról. Megszakította a felszállást. Ezt olyan emberek mesélték, akik a másik oldalon követték nyomon az eseményeket, semmi hír nem érkezett.

14:52 Mindenki a PAK FA miatt futott, hogy láthassák! Az okokról senki nem mond semmit.

14:52 Önkéntesek azt mondják, pár nappal korábban a két PAK FA közül az egyikkel ugyanez történt.
(Alekszandr Polivanov)

Később a gyár, egy magát megnevezni nem kívánó képviselőjére hivatkozva azt közölték, hogy a PAK FA ötödik generációs vadászrepülőgép a hajtóműben fellépő pompázs jelenség (a hajtómű nem kap megfelelő mennyiségű levegőt, ez idézi elő a működési rendellenességet) miatt szakította meg a felszállást. A repülőgépet „Oroszország Hőse", Szergej Bogdan berepülőpilóta irányította az eset során, aki a felszállás megszakítása mellett döntött. Az eset kapcsán sem a pilóta, sem a repülőgép nem sérült. Természetesen az esetet a gyár kivizsgálja, az ok(ok) felderítése érdekében.

A PAK FA bemutatója 2011. augusztus 18-án

Címkékvizsga