Technikai adatok az indiai ötödik generációs vadászgépről
Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu / Lenta.ru | 2011. november 25. 17:02Az indiai Hindustan Aeronautics repülőgépgyártó társaság saját honlapján hozott nyilvánosságra néhány technikai adatot saját, ötödik generációs repülőgépéről, az FGFA-ról (Fifth Generation Fighter Aircraft), amelyet a T-50 (PAK FA) alapjain kívánnak létrehozni az oroszországi Szuhoj céggel együttműködve.
A közzétett leírás szerint az indiai verzió a légifölény kivívásához szükséges magas harcászati képességekkel fog rendelkezni, akár „rossz kommunikációs körülmények" között is.
Az FGFA hossza 22,6 méter, magassága 5,9 méter, míg maximális felszálló tömege 34 tonna. A repülőgép hatótávolsága 3,88 ezer kilométer, maximális sebessége 2 Mach. Az FGFA repülőgépeket tolóerővektor eltérítéses, gázkiáramlás sebességfokozó fúvócsővel ellátott hajtóművekkel fogják felszerelni, amelyek maximális kitérítése 15 fok lesz. A hajtóművek egyenként 1400 kilogrammnyi tolóerőt adnak le.
Orosz vélemények szerint ebbe az adatba hiba csúszhatott. Összehasonlításképpen, az orosz Szu-35Sz típusú vadászrepülőgépekbe épített, AL-41F1Sz típusú hajtóművek 8800 kilogrammnyi tolóerőt produkálnak, míg utánégető (forszázs) üzemmód használatakor 15000 kilogrammnyit.
2011 szeptemberének végén vált ismertté, hogy az indiai légierő vezetése kiválasztotta a hajtóművet a leendő ötödik generációs vadászrepülőgéphez, azonban azt, hogy milyen típust választottak nem hozták nyilvánosságra. Akkor annyit közöltek mindössze, hogy az FGFA hajtóművei erősebbek lesznek, mint az AL-41F (117S erőforrás) hajtómű.
Az FGFA belső fegyverrekeszeiben 2,25 tonna, míg a külső pilonokon 5,75 tonna fegyverzet hordozására képes.
Az adatok értékelésénél nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az FGFA jelenleg a tervezés stádiumában van, ami azt jelenti, hogy a HAL által most közzétett adatok mindkét irányba változhatnak.
</p>
<p>Az indiai televízió két évvel ezelőtti, FGFA-val kapcsolatos híradása</p>