Megkezdte munkáját a kilencedik váltás
Szöveg: NTE-9 | 2014. június 18. 13:46Már a felkészülés kezdetétől nyomatékos parancsnoki elvárásként fogalmazódik meg az MH Nemzeti Támogató Elem kilencedik váltásának (MH NTE) munkájával szemben, hogy a logisztikai támogatást a Magyar Honvédség afganisztáni hadszíntéren települő, az ISAF-erőkbe integrált kontingensei és egyéni beosztásokban szolgáló katonái részére időben, a megfelelő minőségben, az igényeiknek és az ésszerű gazdálkodás elveinek megfelelően nyújtsák.
A Mazar-e Sharif-i bázisra kiérkező MH NTE 9. váltás katonáinak feladata a kezdetektől fogva sokrétű. Az anyagi készletek, eszközök átadás-átvételével egy időben zajlott le − az ISAF RC-North tematikája szerint és előírásainak megfelelően − a hadszíntéri ismeretek elsajátítása.
Az átadók felkészülten várták a váltóikat. Az elmúlt fél év során elért eredmények, elvégzett feladatok miatt érzett elégedettséget a feladatok átadását követően felváltotta a várakozás a hazatérésre, a családdal való találkozás miatt érzett izgalom.
A parancsnoki beosztás átadás-átvételét május végén tartották. Az átadó parancsnok, Mogyorósi József ezredes és az átvevő parancsnok, Kerekes Béla alezredes a kéthetes tevékenység végén aláírták a jegyzőkönyvet, majd a központi ünnepségen jelentették az átadás-átvétel tényét az ISAF RC-North parancsnokának.
Ezt követően folytatódott a hadszíntéri „újoncok" beillesztése, ismereteik bővítése, felújítása, ahogyan ezt itt nevezik a „Newcomer’s Training". A hadszíntéren, a Camp Marmalban bevezetett eljárások, előírások elsajátítása, a közlekedéssel, mozgással kapcsolatos szabályok megismerése, az improvizált robbanóeszközök elleni védekezés ismereteinek felújítása is része a képzésnek. Elméleti és gyakorlati foglalkozások hatékony és lényegre törő kombinációja biztosítja, hogy a katonák képesek legyenek eredményesen alkalmazni az adott helyzetben életeket megmentő ismereteket.
Ennek keretében vettek részt a katonák gépjármű-vezetési gyakorlaton, amit biztonságos területen kialakított, a hadszíntéren jellemző út- és terepviszonyokat a lehető legvalósághűbben visszaadó pályán hajtottak végre. A gépjárművezetőknek nemcsak a vezetéstechnikai ismereteket kellett alkalmazniuk és fejleszteniük a rögös, poros emelkedőkkel, éles kanyarokkal teletűzdelt pályán, hanem az improvizált robbanóeszközök elleni védekezéssel kapcsolatban megszerzett ismereteket is. Mindezek mellett ráadásul a 40-45 fokos hőséggel is meg kellett küzdeniük a vezetési gyakorlaton részt vevőknek.
Fotó: NTE-9