Váltójárat – Afganisztánból jelentjük
Szöveg: Trautmann Balázs | 2012. május 18. 10:10Öt és fél óra repülést követően az éjszaka leple alatt szállt le a Mazar-e Sharif-i katonai bázis repülőterén a Pápáról indult Boeing C–17A Globemaster III-as stratégiai szállító repülőgép. A SAC01-es lajstromjelű gép gyomrában az egyéni beosztásokat betöltő katonák mellett az Afgán Nemzeti Hadsereg Baghlan tartományban állomásozó lövészkatonáit kiképző MH Műveleti Tanácsadó és Összekötő Csoport (OMLT) nyolcadik váltásának magyar és amerikai tagjai, valamint a Mi-17-es Légi Tanácsadó Csoport (Mi-17 AAT) harmadik és a Mi-35-ös Légi Kiképzés-támogató Csoport (Mi-35 AMT) hetedik váltása foglalt helyet.
Bár stewardessek híján saját élelmiszercsomagjaikból falatoztak a szolgálatra utazók, a lesötétített raktérrel, éjszakai, éjjellátó szemüvegekkel végzett, fények nélküli taktikai leszállás élménye kárpótolhatta őket.
A gép személyzete meglehetősen egyszerű, de szemléletes módszerrel jelezte az afgán határ átlépését: felvették a repeszálló mellényeket, melyek viselése kötelező a hajózók számára Afganisztán felett.
A sötétbe burkolódzó, szürke színű C–17-es szerencsére minden probléma nélkül, határozott zökkenéssel ért földet a Mazar-e Sharif-i NATO-bázis kifutóján, majd rövid gurulás után a német légierő már jól ismert autóbuszai várták a gépből kilépő magyar és amerikai egyenruhásokat.
Fotó: Dévényi Veronika
További képekért kattintson galériánkra!