Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

2020-ig szolgálnak és kémkednek

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2012. szeptember 25. 17:44

Az orosz védelmi minisztérium úgy döntött, modernizálja a MiG–25 típusú repülőgép felderítő változatát, amelyek gyártását még 1976-ban leállították.

Információk szerint, a repülőgépeket új navigációs rendszerrel, modern digitális videó- és fotó-, valamint rádiótechnikai felderítéshez szükséges berendezésekkel szerelik fel. A védelmi minisztérium úgy számol, hogy a modernizáció után a gépeket 2020-ig rendszerben tudja tartani.

Napjainkban az orosz légierő kötelékében az egyik legnagyobb hiány a felderítő repülőgépek területén van. A légierő mindössze három ilyen feladatkörben alkalmazható repülőgéptípust tud felmutatni – Szu–24MR, Il–20RT és a már említett MiG–25R, amelyek azonban mára már idejétmúlttá váltak és a bevethető gépek száma is erősen korlátozott. A MiG–25 modernizációja részben megoldást nyújt a fennálló problémára.

A légierő valamivel több, mint 20 darab MiG–25-ös repülőgéppel rendelkezik, amelyek két légibázison – Mongecsorszkban és a Voronyezsben található Baltimor repülőtéren állomásoznak. Általában 5-7 repülőgép hajt végre repüléseket, míg a többi meghibásodás vagy alkatrészhiány miatt áll.

A legnagyobb probléma a gépekkel a hajtóműveikkel van, a típus sárkányszerkezete megbízható és erős, ám a hajtóművek a nagyon magas hőmérséklet miatt gyakran meghibásodnak.

Az orosz légierő képviselője elmondta: amíg a gép leírása alapján a hajtóművek élettartama ezer óra , addig a valóságban 200-300 óránál nem bírnak többet, s ennek köszönhető, hogy a típusnál alkalmazott RB–15 típusú hajtóművek gyártását már régen leállították.