Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

2024-ben érkezhet a lengyel MiG-29-esek váltótípusa

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2018. december 10. 18:28

Lengyelország a Harpia program keretein belül keresi MiG-29 és Szu-22 flottájának váltótípusát. A legfrissebb hírek szerint, felgyorsítják a programot.

https://www.jetfly.hu/legierok/2024-ben-erkezhet-a-lengyel-mig-29-esek-valtotipusa
1599197165
A lengyel védelmi miniszter, Mariusz Błaszczak kérésére gyorsítják fel a Harpia programot, melynek előkészítési, elemzési fázisa várhatóan így már 2019 februárjának végén lezáródik, az út még hosszú a kiválasztásig, de az új típus első gépei várhatóan 2024-ben érkezhetnek meg Lengyelországba. A beszerzéshez szükséges forrást a 2018-2022 időszakra előirányzott forrás fogja biztosítani.

A repüléstilalommal sújtott Szu-22-esek szeptember végén, a MiG-29-esek pedig november elején emelkedhettek ismét a levegőbe: ez utóbbi kapcsán a hajtóműveket és a katapultüléseket vizsgálták át, ugyanakkor a nyári Fulcrum katasztrófát továbbra is vizsgálják.

Arról egyelőre nincs információ, hogy mely gyártók/típusok indulhatnak esélyesként a Harpia programban, amíg Lengyelország nem hozza nyilvánosságra az új típussal támasztott követelményeit, addig a gyártók is gondolkodhatnak, hogy mely típusokkal indulnának. A Saab a Gripen E-vel, a Leonardo a Typhoonnal, a Boeing az F-15 vagy F/A-18E/F típussal, míg a Lockheed Martin modernizált/újépítésű F-16-ossal vagy az ötödik generációs F-35-össel indulna. Többen a Lockheed Martin valamelyik típusát jósolják befutónak.

Repülőnapos szemmel nézve az elkövetkező években elköszönünk azon két ország MiG-29-eseitől, melyeket egy-egy repülőnapon még láthattunk dinamikus bemutató keretein belül: a szlovák és a lengyel Fulcrumok nagy hiányzói lesznek az európai airshowknak. Ha még MiG-29-est szeretnénk látni a térségben, akkor Szerbiába kell utaznunk, vagy beruháznunk egy a típust még üzemeltető, távolabbi ország repülőnapjára.

1599197165