Csövek és konténerek a levegőben
Szöveg: Trautmann Balázs (washingtoni tudósító) | 2015. június 6. 15:13Június másodikán a levegőbe emelkedett a Boeing KC-46A Pegasus légiutántöltő repülőgép EMD-1 jelű prototípusa, immár a farok alá szerelt merev légiutántöltő csővel és a két, hajlékonycsöves töltőkonténerrel a szárnyai alatt.
Az EMD-2-es, immár teljesen működő légiutántöltő rendszerekkel felszerelt, „valódi" tankergép hat hónapos csúszást követően még idén nyáron a levegőbe emelkedhet, s megkezdheti a hosszadalmas tesztprogramot. A tervek szerint az utolsó két prototípus is felszáll még 2015-ben.
A Boeing-nek az amerikai védelmi minisztériummal kötött szerződése alapján az első 18 KC_46A tankergépet 2017-ig kell leszállítania az amerikai légierőnek. A tervek szerint a légierő, a legöregebb KC-135 Stratotankereket leváltandó, 179 darab KC_46A-t állíthat hadrendbe, 49 milliárd dollárért.