Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Csövek és konténerek a levegőben

Szöveg: Trautmann Balázs (washingtoni tudósító) |  2015. június 6. 15:13

Június másodikán a levegőbe emelkedett a Boeing KC-46A Pegasus légiutántöltő repülőgép EMD-1 jelű prototípusa, immár a farok alá szerelt merev légiutántöltő csővel és a két, hajlékonycsöves töltőkonténerrel a szárnyai alatt.

A repülőgéppel nem hajtanak végre légiutántöltéseket, csupán a speciális, a tankerfeladathoz szükséges szárnykonténerek és a merev légiutántöltő cső aerodinamikai hatásait vizsgálják repülés közben. Az első prototípusnak ez volt az ötödik felszállása, melynek során az alaposan felműszerezett kéthajtóműves repülőgép 4 óra 18 percet töltött a levegőben.

Az EMD-2-es, immár teljesen működő légiutántöltő rendszerekkel felszerelt, „valódi" tankergép hat hónapos csúszást követően még idén nyáron a levegőbe emelkedhet, s megkezdheti a hosszadalmas tesztprogramot. A tervek szerint az utolsó két prototípus is felszáll még 2015-ben.

A Boeing-nek az amerikai védelmi minisztériummal kötött szerződése alapján az első 18 KC_46A tankergépet 2017-ig kell leszállítania az amerikai légierőnek. A tervek szerint a légierő, a legöregebb KC-135 Stratotankereket leváltandó, 179 darab KC_46A-t állíthat hadrendbe, 49 milliárd dollárért.

1595995208
Címkékhaditechnika