Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Elkészült a legújabb Albatros, az L-39CW

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2017. november 25. 9:32

November 20-án jelentette be a gyártó cég, hogy elkészültek a legújabb L-39-es könnyű kiképző- és támadó repülőgép-változattal, az L-39CW-vel.

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/elkeszult-a-legujabb-albatros-az-l-39cw
1596041729

Az L-39 CW a még üzemben lévő L-39-esek átalakításából született, a régi hajtómű helyére a jóval erősebb és gazdaságosabb Williams International FJ44-4M hajtómű került és a teljes avionikai rendszer is megújult.

Sok ország tartja még harcrendben az L-39-est – az Aero Vodochody nekik ajánlja ezt az aránylag olcsó, ám nagy képességnövekedést adó csomagot. Közel 500 darab L-39-es szolgál világszerte, többek között Algériában, Angolában, Örményországban, Bangladesben, Fehéroroszországban, Bulgáriában, Kambodzsában, Kubában, Csehországban, Egyiptomban, Egyenlítői Guineában, Észtországban, Etiópiában, Kazahsztánban, Kirgíziában, Líbiában, Litvániában, Mozambikban, Nigériában, Oroszországban, Szlovákiában, Dél-Szudánban, Szíriában, Thaiföldön, Tunéziában, Ugandában, Türkmenisztánban, Ukrajnában, Vietnámban és Jemenben.

„A használatban lévő gépek nagy száma és az üzemeltetőkkel fennálló kiváló kapcsolat vezetett minket arra, hogy kidolgozzunk egy olcsó, ám hatékony változatot a meglévő Albatroszok modernizálására" – nyilatkozta Giuseppe Giordo, az Aero Vodochody elnöke.

Az L-39 CW a legújabb az L-39-esek változatainak hosszú listáján, közvetlenül az L-39 NG után jött a sorba. Elsőként a 2014-es Farnborough International Airshow-n mutatták be a NG-t, amely ugyanazzal az FJ44-4M hajtóművel rendelkezik és a többi módosítás is megegyezik a CW-verzióval. Az alapvető különbség abban van, hogy a CW-ket még üzemelő L-39-esek átalakításával hoznák létre, míg az NG újonnan kerülne ki a gyárból.