Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

India kivonta a hadrendből az utolsó MiG-21FL-jeit

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2013. december 17. 14:06

Az indiai légierő nyugdíjazta MiG-21FL vadászrepülőgépeinek utolsó darabjait is. December 11-én a Nyugat-Bengál régióban található Kalaikunda repülőbázisról szállt fel négy repülőgép, hogy egy utolsó, gyémánt alakzatban történő elhúzás keretében elbúcsúztassák a típust.

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/india-kivonta-hadrendbol-utolso-mig-21fl-jeit_/
1595964384

Az utolsó elhúzás a Kalaikunda repülőbázis felett, gyémánt alakzatban

India a MiG-21FL változat példányait 1966 és 1974 között állította hadrendbe és a repülőgépek magas kora ellenére is átlagosan évi kilencezer órát repültek a típussal. A kivont MiG-21-esek feladatkörét – tehát a harcászati továbbképzést – a BAE Systems által gyártott Hawk 132-es kiképző repülőgépek veszik át. Indiában a MiG-21-esnek mintegy 260 darab M, MF, UM, bisz és Bison változata továbbra is rendszerben marad, ám a tervek szerint a típus példányait – a bisz változatokig –  2016-ban kivonják; a legutolsó modernizált változat, a Bison viszont még egy évtizedig szolgálatban marad az indiai légierőben.

India összesen 872 darabot rendszeresített a MiG-21-es különböző modifikációiból: ezek közül 2012 áprilisáig 482 darab repülőgép semmisült meg és 171 pilóta vesztette életét a különböző katasztrófák és balesetek következtében. Az 50 évvel ezelőtt rendszeresített típus volt az első nem nyugatról származó harci repülőgép és az első olyan, amely képes volt a hangsebesség feletti repülésre.

Az indiai légierő közleménye szerint a jelenlegi pilóták nyolcvan százaléka pályafutása során repült a MiG-21FL változatával, kilencven százalékuk pedig a MiG-21-es valamelyik rendszeresített modifikációjával.

Címkékhaditechnika