Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Kutató-mentő C-295-öst vett át a Brazil Légierő

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2017. augusztus 17. 19:54

Augusztus 3-án az Airbus Defence and Space vállalat leszállította a Brazil Légierő részére az első C-295-öst (Brazíliában az SC-105 Amazonas nevet kapta), annak is kutató-mentő (SAR) feladatkörű verzióját.

http://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/kutato-mento-feladatkoru-c-295-ost-vett-at-a-brazil-legiero
1596037521

A repülőgép a Campo Grande légibázisra érkezett meg. Mint ismeretes, még 2014 áprilisában az Airbus Defence and Space vállalat szerződést kötött a Brazil Légierővel, miszerint további három C-295-ös szállítógépet vásárolnak, annak is a kutató-mentő feladatokra specializált változatát. Az üzlet összértéke 191,2 millió euró. A szerződés a repülőgépeken felül egy öt évre szóló logisztikai támogatást is tartalmazott. A brazil C-295-ösök száma, amennyiben az utolsó, harmadik példányt is átadják, tizenöt darabra duzzad majd, mely típust korábban a CL-X2 program keretein belül szerezték be. A most leszállított gép, elsőként az Airbus Defence and Space Sevilla-i üzemének területén mutatkozott be, még ez év június 16-án. A mostani átadást megelőzően a repülőgép részt vett a párizsi Le Bourget légiszalonon is, illetve június 28-tól, az Airbus gyári és néhány brazil pilótával a fedélzetén egy bemutatkozó körúton vett részt, tizenöt ország érintésével, többek között bemutatták Thaiföldön, Vietnámban, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Dél-Koreában, Kanadában és Mexikóban is.

Korábban, 2016 végén olyan hírek is napvilágot láttak, hogy a megrendelt három helyett csak két ilyen repülőgépet vesznek át, a döntés okáról azóta sincs információ. Vélhetően a védelmi költségek csökkentése lehet az ok. Az Airbus továbbá megerősítette, hogy a második gép később kerül átadásra, mint ahogy azt tervezték. Napjainkig a Brazil Légierő tizenkét C-295-ös (C-105A) szállítógéppel rendelkezik, amelyeket még 2005-ben rendeltek meg és 2006 és 2009 között vehettek át. A repülőgépek a Manaus légibázis 1/9-es Arara repülőszázadánál és a Campo Grande légibázis 2/10 Pelican száradhoz tartoznak. Az új SC-105-ösök is a Pelican repülőszázadhoz tartoznak majd.

A repülőgépeket felszerelik elektro-optikai rendszerekkel, radarral, titkosított kommunikációs berendezésekkel és korszerű FLIR (Forward Looking, Infra Red) kamerával is. A személyzet nyolcfős, két pilótából, két operátorból és négy megfigyelőből áll. A radarnak köszönhetően a repülőgép akár a 370 kilométerre lévő célok megfigyelésre is alkalmas. A kutató-mentő verzió festésében is némileg különbözik a szállítóktól, a szárnyvégek és a törzs hátsó része feltűnő narancssárga színt kapott, utóbbit SAR (Search and Rescue) felirattal látták el.

1596037521