Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Túl az első éles szállítási feladaton az A400M

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2014. január 14. 17:00

A francia légierő kötelékébe tartozó egyik A400M Atlas szállító repülőgép végrehajtotta a típus első éles, hasznos teherrel történő szállítási feladatát. A repülőgép 22 tonnányi ellátmányt szállított Maliba, az Operation Serval fedőnevű hadműveletben résztvevő francia egységeknek.

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/tul-az-elso-eles-szallitasi-feladaton-az-a400m/
1595965548

Az MSN8 számú, második francia Atlas, az afrikai Maliban

A szállítást a Franciaország által megrendelt 50 darab A400M második, MSN8/F-RBAB lajstromszámú példánya tavaly december 29-én hajtotta végre, az Orléans repülőbázisról felszállva. A repülés 6 óra 40 percig tartott és a repülőgép fedélzetén utazott Jean-Yves Le Drian, francia védelmi miniszter, aki a Csádot és a Nigériát is érintő afrikai körútra indult a géppel. 

A repülést gondosan megtervezték, minden eshetőség figyelembevételével – közölte a francia légierő egyik alezredese. Hozzátette: a felkészülés során az orléans-i repülőbázisra nemrégiben telepített szimulátort is felhasználták.

Franciaország első Airbus A400M típusú katonai szállító repülőgépét 2013. augusztus 2-án vette át. A típus maximálisan 32 tonna hasznos teher célba juttatására képes, amely érték kétszerese a leváltandó Dassault-Breguet C-160 Transall repülőgépek kapacitásának.

A spanyolországi Sevilla-ban tartott SMi katonai légiszállítási konferencián a francia légierő egyesített erőinek parancsnoka az Operation Serval hadművelet kapcsán elmondta, hogy az új repülőgép alkalmazásának lehetősége jelentős különbséget jelentett volna a 2013 januárjában indult küldetés első napjaiban.

1595965548

A nyugdíjazás előtt álló, lényegesen kisebb teherbírású C-160 Transall egyik francia példánya

Az egyik bevetés során francia ejtőernyős egységeket dobtak le Timbuktu közelében. A feladat végrehajtásában hat C-160 Transall vett részt az Elefántcsontparton található Abidjan-ból felszállva. Ugyanezen feladat végrehajtásához elég lett volna két A400M is, amely repülőgépek az ejtőernyősök célba juttatása után egy, a levegőben történő tankolás után vissza is térhettek volna a Franciaországban található Orléans repülőbázisra – nyilatkozta Philippe Montocchio dandártábornok.

Párizs arra számít, hogy az A400M típus még az idén eléri a teljes műveleti képességet.

Az Airbus Military (előtte Airbus&Space) cég az előzetes, négy gép átadásáról szóló szerződés ellenére mindössze két repülőt szállított le 2013-ban a francia légierő részére. A Törökország által megrendelt tíz darab A400M első példányának eredetileg 2013 harmadik negyedévébe tervezett átadása is csúszik, noha az MSN9 számú repülőgép már augusztusban teljesítette szűzfelszállását.

Az Airbus eredeti ütemterve szerint 2014-ben tíz repülőgépet adnának át – ezekhez jönnének még hozzá az elmaradt francia és török gépek is.Várhatóan idén veheti majd át első repülőgépeit Nagy-Britannia és Németország is.

Címkékhaditechnika