Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Honnan származik Ferrari lova?

Szöveg: Takács Vivien |  2017. október 1. 15:58

Mi jut eszünkbe egy tűzpiros, gyors, lovacskás autóról? A Ferrari. És vajon azt is tudjuk, hogy a híres védjegy először egy olasz vadászpilóta kabalája volt?

1596039378

Bizony. Méghozzá Francesco Baraccáé, aki az első világháború kiváló vadászpilótája volt: az ő kétfedelű, egymotoros gépének oldalát díszítette a lovas embléma. 1907-ben, belépve a Modern Katonai Akadémiára, Baracca lehetőséget kapott, hogy Franciaországban elsajátítsa a repülést. A sikeres pilótavizsga letétele után 1915-ben – az olasz hadba lépést követően – katonai szolgálatra jelentkezett. Az Olasz Királyság első légi győzelme is az ő nevéhez köthető, amelyet 1916-án április 7-én szerzett meg. Az olasz pilótának harmincnégy igazolt légi győzelme volt a Nagy Háború alatt.

Halálának pontos körülményeit homály fedi, utoljára 1918. június 19-én szállt fel vadászgépével, amikor is ellenséges légvédelmi tűz alá került és lezuhant. A halott pilóta kezében egy pisztolyt találtak, homlokán pedig egy lőtt sebet véltek felfedezni, így fennáll annak lehetősége is, hogy öngyilkosságot követett el, ezzel elkerülve az ellenséges fogságot.

1596039378

A lovas szimbólum 1916 és 1918 között szerencsét hozott a pilótának. Na de, hogy került a híres Ferrari család tulajdonába? Enzo Ferrari az 1923-as ravennai autóverseny után kapta ajándékba Francesco édesanyától, aki ezzel a jelképpel szerette volna továbbörökíteni fia erényeit és bátorságát. A huszonöt éves Ferrari ekkor a versenyzés mellett az Alfa Romeónál dolgozott. Saját alakulatát – a Scuderia Ferrarit –1929-ben alapította, ami az Alfa Romeo versenyrészlegeként működött. A lóembléma először hivatalos iratokon szerepelt, majd némi átalakítás után, 1932-ben került fel az autóra. És hogy mik voltak azok a változások? A ló farkát felfelé fordította, az egészet feketére festette, a hátteret pedig sárgára, mert utóbbi Enzo Ferrari szülővárosának, Modenának a színe. Továbbá pedig megjelenítette még az olasz nemzeti lobogó színeit, illetve a paripa patái alá felírta az S és az F betűket, ezzel lerövidítve a Scuderia Ferrari nevet. 1938-tól egy darabig nem volt látható a „ferraris ló" az autókon. Egyrészt Enzo Ferrari eljött az Alfa Romeótól, és jogi kikötések miatt egy ideig nem építhetett saját autókat, másrészt pedig közben kitört a második világháború…

1596039378