Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Bemutatták az új Kamov helikoptert

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2012. május 29. 20:36

Az orosz helikopterek holding a HeliRussia 2012 nemzetközi helikopter-kiállításon bemutatta az új, közepes, többfeladatú Ka–62 típust. Dmitrij Petrov, a holding elnöke szerint a gép rendelkezik az orosz típusok összes jól megszokott előnyével, megbízható és könnyen üzemeltethető. Emellett a tervezés során előtérbe kerültek a környezetvédelmi és a költséghatékonysági szempontok is.

A gyártás során a Ka–62-esnél új technológiákat és anyagokat használtak, illetve szakítottak a Kamov helikopterekre jellemző koaxiális forgószárny elrendezéssel, ehelyett a gép egy főrotorral, és egy zárt farokrotorral rendelkezik. A sárkányszerkezet és a rotorlapátok több mint ötven százalékát kompozitok teszik ki.

A hajtást két 1 680 lóerős Turbomeca Ardiden 3G hajtómű biztosítja, melyek teljeskörű, digitális hajtóművezérlő rendszerrel (FADEC) rendelkeznek. Ez magas megbízhatóságot, könnyű kezelhetőséget és kivételesen alacsony fogyasztást biztosít. Emellett olyan elemeket is alkalmaztak a gépnél, mint például az ötlapátos főrotor, a megerősített törzs, illetve csatlakozási pontok, energiaelnyelő ülések és egy másodlagos hidraulikus kör. A Ka–62-es alkalmas teherszállítási, kutató-mentő (SAR), illetve MEDEVAC feladatokra, de megfelelő lehet az olaj- és gázszektorban tevékenykedő vállalatok számára is.

A gép gyártása a Távol-Keleten, az arszenyevi Progressz gyárban történik majd. Az első felszállást 2013 augusztusára datálják, az első gép átadására pedig 2015 folyamán kerülhet sor. Az orosz helikopterek holding tervei szerint a Ka–62-esek nemcsak a hazai követelményeket elégítik majd ki, hanem a jövőben megkaphatják az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség által kiadott bizonyítványt is.

1595936439