Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Egyetlen tagjának számláját sem zárolta a Honvéd Közszolgálati Nyugdíjpénztár

Szöveg: honvedelem.hu |  2015. január 14. 17:45

Az elmúlt napokban a sajtó ismét sokat foglalkozott az ügyfél-átvilágítás kérdésével és ismét pontatlanul vagy hiányosan fogalmazott. Sajnos egy gazdasági szaklap is megalapozatlan információkat közölt: „közel egymillió egészségpénztári vagy nyugdíjpénztári tag számláját zárolták január 1-jétől, mert az ügyfelek nem azonosították magukat személyesen”. A Honvéd Nyugdíjpénztár egyetlen tagjának a számláját sem zárolta.

A Honvéd Közszolgálati Nyugdíjpénztár tagjainak többsége a jogszabályi előírások szerint beazonosította magát a 2014 év végi határidőig. Akik ezt nem tették, azok számára sem tartalmaz a vonatkozó jogszabály jogvesztő határidőt. Ez azt jelenti, hogy szolgáltatás igénylése esetén (például: tagi kölcsön, hozamkifizetés, nyugdíjszolgáltatás vagy teljes egyösszegű kifizetés) a pénztár ellenőrzi, hogy megtörtént-e a tag ügyfél-átvilágítása. Amennyiben ez nem történt meg teljeskörűen, akkor felhívja a tagot, hogy jelenjen meg személyesen a pénztárban azonosítás céljából vagy nyújtsa be a beazonosításhoz szükséges okiratok hiteles másolatát.  A pénztár az ügyfél-átvilágítás teljes körű elvégzését követően haladéktalanul teljesíti a kért szolgáltatást.

A pénztár a tagjai közül senkinek a számláját nem zárolta, illetve nem is fogja zárolni, mert a beazonosítással összefüggésben ez nem indokolt, illetve nem is lehetséges. A számlára érkező befizetések feldolgozása zavartalan. A pénztár a tagi vagy munkáltatói utalást, a hozamot vagy az állami adókedvezményként a pénztárhoz a tag részére átutalt összeget a tag számláján haladéktalanul jóváírja és befekteti.

A pénztár honlapjára korábban − egészen pontosan 2014. 09. 22-én − kitett „Információ a tagi beazonosításról" című tájékoztató változatlanul érvényes.