Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Gyémántjubileum

Szöveg: honvedelem.hu |  2013. szeptember 7. 12:24

Sok szempontból a legek repülőnapja zajlott le idén Kecskeméten, amely a leghangosabb, a legnagyobb, a legegzotikusabb gépek megjelenése mellett „begyűjtötte” a legmelegebb időjárás címet is. A rendezvény egyben ünnepi megemlékezés is volt, ugyanis 75 évvel ezelőtt alakult meg a magyar légierő.

1595959535
Aki szombaton vagy vasárnap (igazi elszántként akár mindkét nap) meglátogatta a rendezvényt, az biztosan nem felejti el az Orosz Vitézek kéthajtóműves Szu–27P-it, e vadászgépek hajtóműindításának hangját és illatát, a C–27J Spartan taktikai szállító repülőgép műrepülését és a belga C–130H szárnyai alatt működő (kiváló parti hangulatot generáló) DJ-pultot sem.

(L)égi kavalkád

Egy repülőnap főszereplői a repülőgépek, legyen szó aprócska turboprop gyakorlógépről vagy éppen nagy hatótávolságú radarfelderítő- és légtérellenőrző AWACS-ről. 2013-ban mindenféle méretű és feladatú repülőgépet láthattunk Kecskeméten, a Pápáról érkezett Boeing C–17A Globemaster III. stratégiai szállítórepülőgéptől a frissen Magyarországra kerülő L–29 Delfin veterán sugárhajtású gyakorlógépig.

A repülőprogram korai óráit a hagyományoknak megfelelően a civil repülés kapta meg. Igaz, a Fundacia Polskie Orly SB Lim–2-ese (a hazánkban is jól ismert MiG−15UTI kiképző repülőgép licenc alapján, Lengyelországban gyártott változata) igencsak katonás megjelenéssel örvendeztette meg a korán érkezőket, akárcsak a hasonlóképp katonás múltú Soko Galeb G-2-es, mely Szerbiából érkezett.

(További részletek a Magyar Honvéd magazin szeptember 13-án, pénteken megjelenő számában!)