Rossz helyen, rossz időben – Magyar Honvéd magazin kiajánló
Szöveg: honvedelem.hu | 2014. augusztus 1. 14:25Minden valószínűség szerint senki nem akarta megsemmisíteni a Malaysian Airlines 17-es járatának repülőgépét és vele együtt az utasokat, a személyzetet Kelet-Ukrajna felett. A közepes hatótávolságú légvédelmi rakéta mégsem adott esélyt a közel 300 embernek.
![1595976365](https://honvedelem.hu/media/cache/width_465/images/media/5f20aaadd1c96124008152.jpg)
A 9M–MRD lajstromjelű, Rolls-Royce Trent 892-es hajtóművekkel felszerelt Boeing 777-2H6/ER nagy hatótávolságú széles törzsű utasszállító gép nem számított idősnek, első felszállására 1997. július 17-én került sor, majd július 30-án került a malajziai légitársaság flottájába. A 777-es a katasztrófa előtt 11 434 felszállással 75 322 repült órát teljesített.
Az MH17-es járaton július 17-én minden ülés foglalt volt: 283 utassal és 15 főnyi személyzettel szállt fel közel 12 órásra tervezett útjára Amszterdamból, helyi idő szerint 12.14-kor. A gép Németország és Lengyelország légtere után repült be Ukrajna fölé. Személyzete az eddigi információk szerint a légi irányítással folyamatosan kommunikált, a leadott és engedélyezett repülési tervet követte. A katasztrófa helyszínét 33 ezer láb (10 ezer méter) utazómagasságon, az L980-as légifolyosót követve közelítette meg.
(További részletek a Magyar Honvéd magazin augusztus 8-án, pénteken megjelenő számában!)