Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Rossz helyen, rossz időben – Magyar Honvéd magazin kiajánló

Szöveg: honvedelem.hu |  2014. augusztus 1. 14:25

Minden valószínűség szerint senki nem akarta megsemmisíteni a Malaysian Airlines 17-es járatának repülőgépét és vele együtt az utasokat, a személyzetet Kelet-Ukrajna felett. A közepes hatótávolságú légvédelmi rakéta mégsem adott esélyt a közel 300 embernek.

1595976365
A lapzártáig beérkezett információk szerint gyakorlatilag biztosra vehető, hogy a Malaysian Airlines MH17 Amszterdam–Kuala Lumpur járatát 2014. július 17-én délután egy 9K37M1 BUK-M1 (SA–11 Gadfly) önjáró, közepes hatótávolságú, föld-levegő légvédelmi rakétarendszer rakétája találta el. A repülőgép a valószínűsíthető találat után lezuhant, eközben 15 kilométer hosszú roncsmezőt hagyott maga után.

A 9M–MRD lajstromjelű, Rolls-Royce Trent 892-es hajtóművekkel felszerelt Boeing 777-2H6/ER nagy hatótávolságú széles törzsű utasszállító gép nem számított idősnek, első felszállására 1997. július 17-én került sor, majd július 30-án került a malajziai légitársaság flottájába. A 777-es a katasztrófa előtt 11 434 felszállással 75 322 repült órát teljesített.
Az MH17-es járaton július 17-én minden ülés foglalt volt: 283 utassal és 15 főnyi személyzettel szállt fel közel 12 órásra tervezett útjára Amszterdamból, helyi idő szerint 12.14-kor. A gép Németország és Lengyelország légtere után repült be Ukrajna fölé. Személyzete az eddigi információk szerint a légi irányítással folyamatosan kommunikált, a leadott és engedélyezett repülési tervet követte. A katasztrófa helyszínét 33 ezer láb (10 ezer méter) utazómagasságon, az L980-as légifolyosót követve közelítette meg.

(További részletek a Magyar Honvéd magazin augusztus 8-án, pénteken megjelenő számában!)