Járőrbajnokság nehéz terepviszonyok között
Szöveg: Demeter Ferenc | 2010. szeptember 9. 22:06Idén nem volt könnyű dolguk a Magyar Honvédség járőrversenyén induló katonáknak. A versenyt az MH Bakony Harckiképző Központ rendezte meg, és ennek megfelelően a Bakony keleti részén jelölték ki azt a pályát, ami a szintkülönbségeivel és az erősen felázott útjaival nagyon megnehezítette a versenyzők dolgát.
A versenyzők a járőrbajnokság első napján hajtották végre a lövészetet. Aki pontosan célzott, értékes perceket szerezhetett. Ebben a versenyszámban a fővárosi székhelyű MH Támogató Dandár és a szentesi MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred csapata végzett az első helyen és szereztek tizenhárom perces előnyt a többiekkel szemben.
A természet a verseny második napján nagyon kellemes idővel lepte meg a versenyzőket. A rajthelyről az erősorrend alapján indultak a csapatok, az elsők között azok, akik az elmúlt évek versenyein gyengébben szerepeltek és sereghajtóként pedig az elmúlt év győztes csapata vágott neki az ismeretlen bakonyi terepnek.
A rendezvény főszervezője, Chmelik Ernő alezredes, a honvedelem.hu érdeklődésére elmondta: a Magyar Honvédség idei járőrbajnokságára húsz csapat nevezett be. Sajnos voltak olyanok, akik visszamondták az indulást, egy csapatot pedig a rendezőknek ki kellett zárniuk, így összesen tizenhét válogatott vágott neki a versenynek. A főszervező hozzátette: a kijelölt pálya légvonalban 16 kilométer hosszú, ám az ideális útvonal akár 21 kilométeres is lehet. Ezt a távot csak egy-egy komolyabb emelkedő, vagy sűrű bozótos rész leküzdésével tudják csökkenteni a versenyzők, amely viszont komoly rizikót rejt magában. Az előzetes visszajelzések szerint a mostani útvonal az utóbbi öt év járőrbajnokságainak legnehezebb terepe – húzta alá Chmelik alezredes.
A főszervező tájékoztatójából kiderült: a verseny során kilenc ellenőrző pontot kell érinteniük a csapatoknak. A pontokon pedig különböző nehézségű, ügyességi és elméleti feladatok várnak rájuk. Például kettős kötélhídon való áthaladás, távolságbecslés, azimut menet, autógumi gurítás és sebesültszállítás. Különleges feladatként pedig még a MILES szimulációs rendszert is beépítették a bajnokság versenyszámaiba a szervezők. Ennek során a csapat négy tagjának kellett szembeszállnia négy túszejtővel és harcképtelenné tenni őket, úgy, hogy közben a túszok nem sérülhettek meg.
A verseny során összegyűjtött büntetőpontokat a verseny végén „váltották" büntetésre a csapatok. Nehéz vasgolyóval a kezükben annyi kört kellett egy kijelölt pályán futniuk, ahány pontot a verseny során összegyűjtöttek.Mindezt csaknem húsz kilométer járőrút után…
Sajnos az idei járőrbajnokság során is volt olyan csapat, amelynek tagjai eltévedtek a „bakonyi vadonban", így feladni kényszerültek a további küzdelmet. Tizenöt csapat azonban szerencsésen, és sérülések nélkül teljesítette a távot.
A záróünnepségen a rendező alakulat, az MH Bakony Harckiképző Központ parancsnoka, Fürst Tamás ezredes gratulált a célba érkezett csapatoknak, majd átadta a kupákat és oklevelet a dobogós helyen végzett csapatoknak.
A 2010. évi Magyar Honvédség Járőrbajnokság eredményei.
Férfiak:
- 1., MH 54. Veszprém Légtérellenőrző Ezred
- 2., MH Pápa Bázisrepülőtér
- 3., MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred (Győr)
Összetett verseny:
- 1., MH 54. Veszprém Légtérellenőrző Ezred
- 2., MH 25. Klapka György Lövészdandár (Tata)
- 3., MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred (Győr)