Kabarétréfák komolyan (3. rész, egy végeláthatatlan sorban…)
2011. április 6. 12:03Az elmúlt két alkalommal azért idéztük az akkor még Zrínyi Kommunikációs néven jegyzett cégünk előző vezetésének PR-reklám-beszerzéseit, mert nagyon feltűnő volt: miért kellett tavaly májusban, miközben érthető okok miatt csomagolták az itteni dolgaikat, miért kellett tehát szinte minden májusi napon rendelni marketing-mütyüröket, s itt hagyni az utókornak érintetlenül, nagy és fölösleges tömegben, viszont súlyos milliókért.
A végeláthatatlan, a kft. számára nagyon hátrányos szerződés-sorban szinte nevetséges az igyekezetük, hogy gyorsan…, de nagyon gyorsan… költsük a pénzt, amíg lehet.
S lehetett, mert hűséges beszerző partnerük volt a közbeszerzés korábbi győztes bajnoka, a gasztronómiai ügyekben nagyon – de reklámtárgyak beszerzése ügyében vajon miért?! – jártas Sensation Kft – ahogyan ők mondják magukról, „A te fegyvered". Miért volt a Sensation a kft. előző vezetésének ilyen fontos fegyver?
Stirlitz jelenti:
2010 május 10-én szállítmány érkezik, stratégiailag rendkívül fontos, mert hogy:
-hűtőmágnes 250.000 forintért
-kitűző (Sz43) 880.000 forintért
-matrica (Stirlitz megjelöli ezt is akkurátusan: Sz46, nehogy félreértés legyen matrica-ügyben) 625.000 forintért.
Mindösszesen tehát több, mint 1.700.000 forintért, s ettől tényleg kényelmesen hátra dőlhettek: Consumatum est… elvégeztetett.
1500 nyakba akasztható akasztó
1500 toll
1500 papírtáska
Végösszeg 1.471.875 forint. A mai Zrínyi Média munkatársai esküsznek, hogy ez túlzás, már ami az árat, stb. illeti – s mi hiszünk nekik.
Zucker kommt zuletzt – mondja a művelt német, a cukor jön utoljára, édesítésül, s lám, lőn így:
Beszerzési hadművelet 2010. május 6-án, Anyák napja környékén:
Cukorka Credit Card – (ez bizony cukorka lesz műanyagdobozban, akárki meglátja…). Szóval:
Egy pici műanyagdoboz, benne még picibb drazsék. Ára…
Na, itt tényleg belépett a takarékosság, a gondosság, minden, ami kell. 210.375 forint helyett – a vezetés keményen a sarkára állt a Sensationnal, saját fegyverével szemben – 189.338 forintért vette meg, igen, igen, ekkora engedménnyel vette meg a cukrot.
S ezt tényleg nagyra értékelte. A szokásoktól eltérően ehhez ugyanis stratégiailag megnyugtató, minden szempontból helytálló és kielégítő magyarázatot fűzött, kell is, hogy megnyugodjon a háborgó szív, nézzük tehát az indoklást a több, mint 20.000 forintos megtakarítás mögé:
„Indoklás:
A 2010. április 26-i teljesítést a HM Zrínyi Kft. nem fogadta el, mivel a leszállított cukorkatartó színe nem az elvárt fehér, hanem fehér-átlátszó volt. Az átlátszóság miatt a HM Zrínyi Kft. felvetése az volt, hogy a fehér cukorka megtévesztően tablettának ható lehet, ami nem fér össze a Katonasuli üzenetével.
Miután a fehér cukorka credit card nem beszerezhető, egyeztetések után közös megegyezéssel a legyártott cukorkatartó hátsó felületén matricázva tüntettük fel a termék nevét, összetevőit és gyártóját, kiküszöbölve ezzel a félreérthetőséget.
Tekintettel arra, hogy a termék funkciója és minősége a kampánynak megfelel, de nem 100%-ban az elfogadott látványterv szerinti, a pályázat szerinti összegből 10 % kedvezményt biztosítunk."
Ha valaki összeadta 3 részes sorozatunk stratégiai beszerzéseit 2010 tavaszán, vagy ahogyan klasszikusan elnevezhetjük, az előző kft.-vezetés+Sensation Kft. „győztes tavaszi hadjáratát", akkor látja, hogy derekasan a 10 millió fölött jártak, mondjuk ki: 13 millió fölött, nagy sietve, tavaszi pezsdülésben, választási szomorúságban.
S kérjük a tisztelt olvasót, szíveskedjen elhinni: ez csak csepp a tengerben, a hűtlen kezelés zajló tengerében. A nagy tételeket nem aprózták el ilyen kicsinyesen.
U.i.: A mostani Zrínyi Média léptékeit jelzi, hogy nemrégen vásároltunk fedett színpadot ugyanannyiért (a képen felépítés közben látható), mint amennyibe a papírtáska-toll-nyakbaakasztható-akasztó került. Új megjelenésünkkel cukorka és papírtáska helyett vonzó, a hazafias nevelést célzó műsorokat kívánunk nyújtani az új generációnak.