Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

MiG-31: nem egy „kiöregedett” típus!

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu / TopWar |  2012. január 18. 10:46

Ezidáig a világon nem gyártottak még egy olyan vadászrepülőgép típust, amely az orosz, negyedik generációs vadászrepülőgéphez, a MiG–31-eshez hasonló tulajdonságokkal rendelkezne. Ezen megállapítás alapján semmilyen körülmények között nem lehet azt mondani, hogy egy „kiöregedett” típus lenne.

Hasonló véleményen van a hotilovoi légibázis MiG–31-es ezredparancsnoka, Valerij Knyis ezredes is. 2011 decemberében Vlagyimir Drik ezredes, a védelmi minisztérium sajtószolgálatának képviselője nyilatkozott arról, hogy 2020-ig a légierő mintegy 60 modernizált MiG–31 vadászrepülőgépet állíthat hadrendbe.

2011-ben az orosz védelmi minisztérium és a repülőgépgyártó konzorcium szerződést írt alá MiG–31 típusú repülőgépek javításáról és modernizációjáról.
Valerij Knyis ezredes egy vele készült interjúban azt mondta, hogy amennyiben egy repülőgép kiöregszik, mindig kell egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező, amely leváltja. Példaként említette, hogy az idejét múlt MiG–25 típust felváltotta a MiG–31, a Szu2–7-nek is meg van már az utódja a Szu–30, de hasonló a helyzet a Szu–34 esetében is, amely a kiöregedett Szu–24 típust váltja. Az ezredes úgy véli, a MiG–31 típusból egyedül az 1970–80-as években kibocsátott első szériát lehet kiöregedettnek ítélni.

A MiG–31 hiányosságaival kapcsolatban az ezredes a drága üzemeltetést említette, amely a hatalmas üzemanyag fogyasztás eredménye. Ezt a (nem mellékes) tényt figyelmen kívül hagyva a repülőgép olyan nagyszerű és „kiválóan megoldja feladatait", hogy „nem volt semmi értelme" a típust külföldi partner számára értékesíteni.

Az orosz katonai vezetés véleménye szerint a modernizált MiG–31MB elfogó vadászrepülőgép fedélzeti berendezései biztosítják a hatékony együttműködést a légvédelmi rakétakomplexumokkal.
A modernizált repülőgép képes ellátni egy légi parancsnoki pont funkcióit, amely felelős más, kisebb lokátor teljesítménnyel bíró vadászrepülőgépekért. A felújított repülőgép olyan új ellenőrző rendszerrel van felszerelve, amely megnövelt felderítési- (320 kilométer) valamint megsemmisítési távolságot (280 kilométer) biztosít.

A MiG–31 elvitathatatlan előnye, hogy egyidejűleg tíz légicél követésére képes. A típus fő feladata a robotrepülőgépek (cirkálórakéták) és repülőgépek megsemmisítése az ország légterén belül és az ország határainak közelében.

</p>