Új, nemzetközi pilótaképző iskolát hoz létre az olasz légierő
Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu | 2021. január 3. 19:39Az olasz légierő és a Leonardo vállalat szoros együttműködésben dolgozik egy új kiképzőiskola megalapítását, ami a nem túl távoli jövőben nyithatja meg kapuit a szardíniai Decimomannu légibázison.
![nemzetkozi pilotaiskola](https://honvedelem.hu/media/cache/width_465/images/media/5fec5688cd6b3552795144.jpg)
A kampusz alapkövét 2020. december 16-án tették le és a tervek szerint 2022-ben indulhat a képzés összesen 22 darab M346-os géppel, amelyből 18 darab az olasz légierő, 4 pedig a Leonardo tulajdonában áll.
Jelenleg a dél-olaszországi Galatina légibázison települő 61. repülőezrednél zajlik az International School of Flight Training (IFTS) névre hallgató pilótaképzés. A képzés 2. és 3. fázisában a pilóták az MB339 típust repülik, de a közeljövőben a modernebb M345-re váltanak és továbbra is maradnak Galatinában. A 4. fázisban ülnek át a hallgatók az M346-ra, és ez a fázis költözik majd Decimomannuba. Ezt a repülőteret jelenleg idényjelleggel használnak csak a szardíniai lőterek eléréséhez és hadgyakorlatokra, állandó egység nem települ itt. A képzésben nem csak olasz, hanem kuvaiti, szaúd-arábiai, osztrák, görög és szingapúri hallgatók is részt vesznek, és hamarosan csatlakozik Katar is a programhoz.
Az új központ jóval nagyobb kapacitással tud majd működni, így 40 helyett akár már 80 pilóta képzése is lehetővé válik, a tervek szerint a pilóták kétharmada külföldi országokból érkezik majd.
Az oktatói állomány összetétele szintén nemzetközi, Ausztriából, Görögországból, Argentínából és az Egyesült Államokból is érkeztek pilóták az IFTS-be. Alberto Rosso tábornok, az olasz légierő parancsnoka szerint a hadsereg és az ipar szoros együttműködésén, a nagy tapasztalaton és a legmodernebb technológián alapuló minőség a legjobb hívószó a külföldiek számára is pilótaképzési programra.
A képzés egyik zászlóshajója az úgynevezett „Live, Virtual and Consructive” (LVC) képesség, amely gyakorlatilag azt teszi lehetővé, hogy a pilóta egy földi szimulátorban közös feladatot hajtson végre a levegőben lévő gépekkel, melynek során a szimulátorban ülő pilóta látja a valós repülőgépet, a levegőben lévő pilóta pedig szintén látja a virtuális párját. Ennek a technológiának köszönhetően nemcsak közös, de ellenséges feladatok is végrehajtható virtuális módon, természetesen nagymértékű költségmegtakarítást eredményezve.