Új szervezet koordinálja a pilótautánpótlás-képzést
Szöveg: Szűcs László | 2011. április 27. 6:01A Magyar Honvédséget, és így az MH Összhaderőnemi Parancsnokságot érintő átalakulás következtében február 1-jével megszűnt az MH ÖHP Szolnokon települt Repülő Felkészítési Osztálya. Az RFO jogutódja az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Repülő Felkészítési Főnöksége lett.
![1595917565](https://honvedelem.hu/media/cache/width_465/images/media/5f1fc4fd44ecc944470375.jpg)
Az alezredes korábban annak az MH Összhaderőnemi Parancsnokság alárendeltségébe tartozó Repülő Felkészítési Osztálynak volt a parancsnokhelyettese, amely ezen állománytábla-módosítással megszűnt. Az RFO feladatait az új főnökség, illetve az MH ÖHP szervezetében található légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség vette át.
Mint azt Bali alezredestől megtudtuk, a Repülő Felkészítési Főnökség feladata lett pilótautánpótlás-képzés tervezése, szervezése, és egyes elemeinek végrehajtása. Ilyen elem például a pilótaképzés első fázisa, azaz a szolnoki helikopterbázison, a Jak–52-es kiképző repülőgépek bevonásával zajló előválogatás.
Ennek során dől el, hogy a Magyar Honvédség kanadai repülőgépvezető-képző programjára (NATO Flying Training in Canada – NFTC) jelentkezett pilóta-jelöltek közül ki utazhat ki Kanadába, s ki marad itthon.
![1595917565](https://honvedelem.hu/media/cache/width_465/images/media/5f1fc4fd6c516372086872.jpg)
A változás egyébként nem érintette a jelenleg is tartó felkészítést – hangsúlyozta Bali Tamás alezredes – sem a pilótajelöltek, sem pedig a 86-os bázishoz tartozó oktatók nem éreztek semmiféle változást.
Megtudtuk: jelenleg két csoportban hét pilótajelölt képzése zajlik Szolnokon. Az első csoportba tartozó három katona a napokban fejezi be az NFTC-program magyarországi gyakorlati szakaszát – a Jak–52-esekkel történő repülést –, a többiek pedig május közepén. A csoport a tervek szerint május 26-án utazik ki Kanadába.
A helikopterbázis repülő felkészítési főnöke elárulta azt is, hogy pillanatnyilag tizenkét olyan képzésre jelentkezett fiatalt tartanak nyilván, akik a több napig tartó, mindenre kiterjedő orvosi alkalmassági vizsgálaton átesve a legmagasabb, 1/A minősítést kaptak. Mindez azt jelenti, hogy orvosilag alkalmasak vadászrepülőgépek vezetésére, így az utánpótlást a már meglévő, orvosilag már leszűrt jelentkezőkből biztosítani tudják.
Fotó: Archív