Túl vagyunk a hosszú vágtán
Szöveg: Tőrös István | 2013. július 18. 19:35Megérkezett a fairfordi katonai repülőtérre a kecskeméti légibázis delegációja a Royal International Air Tattoo 2013 nemzetközi repülőnapra.
a kecskeméti betonon, hiszen az 1400 kilométer megtételéhez közel öt órára és egy közbenső üzemanyag-felvételre is szüksége volt a „nagy vasnak".
A Kecskemét−Brüsszel „nagy ugrást" Jenei Barna alezredes vezetésével tettük meg, a belga főváros
repülőterének katonai részén tankoltunk, majd a Csatorna felett már Fábián László
százados kezében volt a szállítógép szarvkormánya. A két repülőgép-vezető munkáját Juris Norbert
százados, Tóth József százados és Horváth János főhadnagy segítette.
Pontosan 12 órakor tapsolhatta meg a kerítésnél álló több száz fős megszállott spotter-sereg a
magyar szállítógép landolását, és ezen nem kell nagyon csodálkozni, hiszen minden, az egykori Varsói Szerződés valamelyik tagországából érkezőnek kijár ez a megkülönböztetett érdeklődés, mivel az így készült fotók
értékes relikviák a gyűjteményekben.
40 perccel érkezésünk után a Langó Viktor százados vezette együléses JAS−39-es Gripen a jordán Sólymok után landolt Fairfordban. A fiatal bemutatópilóta a zeltwegi
repülőnapon nemrég bemutatott programot repüli majd szombaton és vasárnap, melynek látványos
részlete a negatív túlterheléses manőver után az a pillanat, amikor a levegőbe jutó kerozint a
forszázs lángja begyújtja, és a Gripen mögött pár pillanatra feltűnik a „fáklya".
A pénteki nap a gyakorlásé lesz, melynek során nemcsak a bemutatópilóta, de a műszakiak − Weisengruber Zoltán főhadnagy,
Bencsik Csaba zászlós, Erdélyi Sándor főtörzsőrmester és Kenyeres „lovag" Dénes törzsőrmester − is
bizonyíthatják felkészültségüket.