Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Túl vagyunk a hosszú vágtán

Szöveg: Tőrös István |  2013. július 18. 19:35

Megérkezett a fairfordi katonai repülőtérre a kecskeméti légibázis delegációja a Royal International Air Tattoo 2013 nemzetközi repülőnapra.

A 603-as oldalszámú An−26-os már reggel 6.30-kor indította hajtóműveit

a kecskeméti betonon, hiszen az 1400 kilométer megtételéhez közel öt órára és egy közbenső üzemanyag-felvételre is szüksége volt a „nagy vasnak".

A Kecskemét−Brüsszel „nagy ugrást" Jenei Barna alezredes vezetésével tettük meg, a belga főváros

repülőterének katonai részén tankoltunk, majd a Csatorna felett már Fábián László

százados kezében volt a szállítógép szarvkormánya. A két repülőgép-vezető munkáját Juris Norbert

százados, Tóth József százados és Horváth János főhadnagy segítette.

1595957171

Pontosan 12 órakor tapsolhatta meg a kerítésnél álló több száz fős megszállott spotter-sereg a

magyar szállítógép landolását, és ezen nem kell nagyon csodálkozni, hiszen minden, az egykori Varsói Szerződés valamelyik tagországából érkezőnek kijár ez a megkülönböztetett érdeklődés, mivel az így készült fotók

értékes relikviák a gyűjteményekben.

40 perccel érkezésünk után a Langó Viktor százados vezette együléses JAS−39-es Gripen a jordán Sólymok után landolt Fairfordban. A fiatal bemutatópilóta a zeltwegi

repülőnapon nemrég bemutatott programot repüli majd szombaton és vasárnap, melynek látványos

részlete a negatív túlterheléses manőver után az a pillanat, amikor a levegőbe jutó kerozint a

forszázs lángja begyújtja, és a Gripen mögött pár pillanatra feltűnik a „fáklya".

1595957171

A pénteki nap a gyakorlásé lesz, melynek során nemcsak a bemutatópilóta, de a műszakiak − Weisengruber Zoltán főhadnagy,

Bencsik Csaba zászlós, Erdélyi Sándor főtörzsőrmester és Kenyeres „lovag" Dénes törzsőrmester − is

bizonyíthatják felkészültségüket.

CímkékGripen