Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Az amerikai légierő visszavonja az F-35A pilóták súlykorlátozását

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2017. május 31. 23:24

Az Egyesült Államok Légiereje (USAF) a napokban jelentette be, hogy visszavonja az F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) katapultülése miatti súlykorlátozást.

http://www.jetfly.hu/legierok/az-amerikai-legiero-visszavonja-az-f-35a-pilotak-sulykorlatozasat
1596033419

A korlátozás szerint a repülőgépvezető súlya nem lehetett kevesebb, mint 136 font (61,7 kilogramm).

A korlátozást még 2015-ben vezették be, miután a berepülési programban fény derült a katapultálás közbeni lehetséges sérülésekre. 2015 júliusában a katapultülés gyártója – a Martin-Baker – a próbák során azt tapasztalta, hogy a pilóta nyaki sérüléseket szenvedhet katapultáláskor, amennyiben a súlya nem éri el a 136 fontot (61,7 kilogrammg). Az amerikai légierő követelményében az ülésnek biztonságosan kell működnie 103 és 245 fontos határok között (46,7-111,2 kilogramm).

Az amerikai haditengerészet szóvivője, Kara Yingling hadnagy megerősítette, hogy a haditengerészet F-35C-jein a 2015-ben bevezetett korlátozást nem oldották fel. A haditengerészetnél az F-35-ösön a minimum súly 136 font (61,7 kilogramm), akárcsak az F/A-18 Horneteknél. Az EA-6B Prowler pilótáinál kicsivel több, 140 font (63,5 kilogramm).

A már meglévő F-35A és F-35C gépek mellé az Egyesült Államok még F-35B-k vásárlását is tervezi. Ezeket a rövid fel-és függőleges leszálló képességgel (STOVL) rendelkező gépeket az amerikai tengerészgyalogság kapja majd.

A Martin-Baker május 4-én végezte el az első átalakítást és havonta 14 gépen tervezik elvégezni szerte az Egyesült Államokban. Egy-egy gépen a munkálatok átlagosan 4-5 napot vesznek igénybe.

Címkékhaditechnika