Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Légi utántöltőként tesztelték a V-22 Osprey-t

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2013. szeptember 15. 17:26

A Bell és a Boeing együttműködésében készülő V-22 Osprey végrehajtotta első olyan tesztjét, amely során légi utántöltő repülőgépként funkcionált. Az első teszt sikeresen lezajlott, előrevetítve azt, hogy a jövőben egy új képességgel is rendelkezhet a már ma is sokoldalú billenő rotoros konvertiplán.

Az első tesztet augusztus végén hajtották végre Texas északi része felett. Egy MV-22-es példányt szereltek fel az új légi utántöltő berendezés prototípusával és egy F/A-18C Hornet hajtott végre megközelítést a kiengedett töltő kosárhoz, azonban még kapcsolódás nélkül, alig 30 lábnyira (kb. 9 méter) az Osprey mögött.

1595959889

A tankoló rendszer az Osprey saját tartályaiból, valamint beszerelhető plusz tartályokból képes üzemanyagot átadni más repülőgépek számára. A berendezés tömlőjét maximálisan 80 lábnyira (valamivel több, mint 24 m) lehet kiengedni az MV-22 rámpájának végétől számolva. A tankolást vezérlő operátornak először ki kell nyitnia a rámpát, majd a tankoló berendezés kiengedését követően az alsó rámpaajtó visszazáródik, azonban a felső nyitva marad. A rendszer bevetési profiltól függően, akár 12 000 fontnyi (közel 5,5 tonna) üzemanyagot is képes átjuttatni más repülő eszközökbe.

Az, hogy az Osprey képes lesz a jövőben légi utántöltő repülőgépként is funkcionálni, lehetővé teszi a típus üzemeltetői számára, hogy többfajta bevetést hajthassanak végre és sokkal rugalmasabban, valamint ezzel időt és pénzt spórolva növelhetik a repülőgép és annak személyzetének hatékonyságát, jelentette ki Vince Tobin, a V-22 program igazgatója. A jövőben még számos teszt vár a V-22-re, melyek során különböző típusú repülőgépek és forgószárnyasok hajtanak majd végre levegőben tankolást, közvetlenül a konvertiplán mögül.