SMX: reaktor helyett diesel hajtómű
Szöveg: Trautmann Balázs (washingtoni tudósító) | 2014. november 7. 19:35Az EuroNAval 2014 kiállításon mutatta be a francia DCNS a leendő Barracuda-osztályú nukleáris meghajtású vadásztengeralattjárók hagyományos meghajtású exportváltozatát.
Az SMX Ocean koncepció lényege egy meglehetősen nagy, 4750 tonnás vízkiszorítású, hagyományos diesel-elektromos hajtóművel és üzemanyag-cellás, 3 hetes víz alatti tartózkodást lehetővé tévő AIR-meghajtórendszerrel felszerelt vadásztengeralattjáró. Az új hajók az Indiai- és Csendes-óceán haditengerészeteit célozzák meg, ahol a nagy távolságok miatt nagyobb hatótávolság szükséges az Európában megszokott típusokhoz képest.
A hajó többi rendszere a Barracuda-é, így a hat függőleges rakétaindító konténer is megmaradt a 28 nehéz irányított torpedó vagy AM38 Exocet hajó elleni rakéta hordozása mellett.