Új radarral repült az F-15E
Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu | 2014. július 23. 21:53Végrehajtotta első felszállását, a radarmodernizációs-program keretében még júniusban elsőként átépített F-15E Strike Eagle. A repülőgép a 389. vadászrepülő század állományába tartozik.
Az új radart úgy tervezték, hogy a régi rendszer funkcionalitását ötvözi az új, kibővített képességekkel. Az új rendszer képes a szimultán levegő-levegő és levegő-föld üzemmódra, továbbfejlesztett titkosított légi-, illetve földi cél azonosítással rendelkezik, a légi célokat nagyobb távolságból észleli és fejlesztették azok követését. Ezeken túl nagyobb távolságú és felbontású levegő-föld térképező móddal és a mozgó földi célok jobb követési képességével is rendelkezik.
Az RMP (Radar Modernization Program) fejlesztéseinek köszönhetően az F-15E-k a több mint 20 éves, mechanikus kitérítésű APG-70 radarjaik helyett a modern APG-82V(1) típusú AESA berendezéseket kapnak.
F-15
A régi rendszer hidraulikus, mozgó alkatrészekkel rendelkezik és 3 fős személyzet karbantartó munkáját követeli meg 30 repült óránként. Az új radar rendszer ezzel szemben elektronikus nyalábeltérítéssel rendelkezik, nincs benne mozgó alkatrész és előreláthatólag mindössze 1 fő karbantartó munkáját követeli meg, ráadásul több mint 2 ezer repült órás javításközi időtartammal.
Az F-15E-k, a Boeing cég képviselőinek segítségével zajló átépítése 2-3 hónapot vesz igénybe minden repülőgép esetében. A tervek szerint a 389. és a 391. vadászrepülő századok 47 darab repülőgépének átépítése 2017-ig fejeződik be.