Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

2013-ban kezdődhet az új Mi-38-asok sorozatgyártása

Szöveg: JETfly |  2010. december 8. 20:57

A közelmúltban teljesítette első repülését az új Mi-38-as helikopter második prototípusa (OP-2), melyet a moszkvai Mil és a kazányi helikoptergyár tervezett, illetve épített meg. A Mi–38-as egy többfeladatú szállítóhelikopter, ami – többek között – alkalmas teherszállításra, VIP személyek szállítására, de kutató-mentő, illetve MEDEVAC feladatkörökben is bevethető.

Az új forgószárnyas sorozatgyártása az előzetes ütemterv szerint 2013-ban kezdődik.
Az első prototípus (OP-1) repülési adatainak kiértékelését követően a második prototípust már korszerűbb hidraulika-, és üzemanyagrendszerrel szerelték fel, továbbá új rotorlapátokkal is ellátták. A Mi-38-ast a Pratt & Whitney Canada PW 127/TS hajtóműve emeli a magasba, az erről szóló megállapodást még 2008-ban írták alá a felek, mely szerint a hajtómű tervezését és gyártását a kanadai gyártócég, míg a fejlesztést és a honosítást Helicopters of Russia holding végzi majd.

Az újgenerációs, orosz szállítóhelikopter harminc utast, vagy öt tonna rakományt képes szállítani, akár négyszáz kilométeres távolságra is.

A Pratt & Whitney Canada hajtóműve mellett a Mi–38-asba az orosz TV7–117V típus is beépíthető, avionikáját pedig korszerű IBKV-38 fedélzeti rendszerek (folyadékkristályos kijelzőkkel) jellemzik. A helikopter megfelel az orosz AP–29, az európai JAR–29 és az amerikai FAR–29 előírások követelményrendszerének is.