Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Először tankolt levegőben az F-35B Lightning II

Szöveg: JETfly |  2010. február 8. 12:15

Teljesítette első légi utántöltési feladatát a Wyle csoport kijelölt személyzete az F-35B Lightning II változatú repülőgépekkel a Lockheed Martin Texas állambeli Forth Worth-i gyárának pályájáról felszállva. A végrehajtáshoz az üzemanyagot biztosító KC-130-as repülőgépet, az Egyesült Államok Patuxent River haditengerészeti bázisán szolgálatot teljesítő VX-20 százada biztosította.

A feladat végrehajtását, számos előkészületi munka előzte meg, ahol a Wyle KC-130-as tanker személyzete együttműködött a JSF program szakértő csapatával, hogy megtervezzék a közös tesztrepülési terveket, valamint végrehajtsák a szükséges módosításokat a tankeren.

A tesztrepülések végrehajtására, az első öt legyártott F-35B-ből kettő vadászrepülőgépet jelöltek ki, amelyek már az elmúlt év utolsó negyedévében megérkeztek a Maryland állambeli Patuxent River haditengerészeti bázisra, ahol a Wyle KC-130-as kijelölt személyzete hajtja végre a repülőgépek légi üzemanyag utántöltését a tesztprogram keretében.

A légi utántöltési feladatokat az előzetes terveknek megfelelően, megközelítőleg 3000, 4500 és 6100 méteren hajtották végre, 370 km/h-s és 460 km/h-s sebesség tartományokban.

A Wyle csapat egyik szakembere a következőket nyilatkozta a feladat végrehajtása után: „Mivel ez volt az első légi üzemanyag utántöltésünk az F-35B repülőgépbe, így nem tudtuk biztosan, hogyan fog viselkedni a repülőgép, valamint arról sem volt információnk, hogy mekkora nyomásra lesz szükség töltés közben. Mérnöki szempontból nézve, nekünk folyamatosan nyomon kellett követni az üzemanyag kijelző panelt a teszt során."

A Wyle rendelkezik a világon a legnagyobb önálló kísérleti-tesztrepülési, főleg a levegőben végrehajtott ellenőrzésekre specializálódott csoporttal, amely több mint 70 főt számol, beleértve 53 pilótát, akik 20-nál több légi járművet repülnek. Ezek közé tartoznak úgy a szuperszonikus vadászrepülőgépek és helikopterek, mint a pilóta nélküli repülőeszközök is. Ilyenek az F/A-18 Hornet vadászrepülőgép, V-22 Osprey billenőrotoros, E-2D Hawkeye, P-3 Orion, KC-130 tanker repülőgép, valamint az AH-64D Longbow helikopter is.

A „hajlékony csöves" légi utántöltési módszert az Egyesült Államok haditengerészete, tengerészgyalogsága, továbbá számos NATO ország légiereje használja. Létezik azonban egy másik változata is a légi utántöltési technológiának, az úgynevezett merev csöves módszer, amelyet az Egyesült Államok légiereje használ, és ugyancsak használják az F-35A modifikációjú repülőgépek is.

1595896552